جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
قدس

حوزه/ رهبران بارزترین احزاب سیاسی موریتانی خواستار بازگشت توجهات به مسئله فلسطین و حمایت لازم از آن شدند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، رهبران بارزترین احزاب سیاسی موریتانی خواستار بازگشت توجهات به مسئله فلسطین و حمایت لازم آن شدند و گفتند: مسئله فلسطین باید، مسئله تمامی ملت موریتانیا و قدس شریف خط قرمز باشد.

شرکت کنندگان در این جشنواره که از سوی احزاب در نواکشوط برگزار شد، به تحرک برای توقف پروژه های عادی سازی روابط با اشغالگران اسرائیلی دعوت کرد.

از سوی دیگر "محمد ولد مولود" رئیس حزب اتحادیه نیرو های پیشرفت، اشاره کرد: وقت آن رسیده است که ملت های عربی و اسلامی قیام کند و با تمام قدرت در کنار ملت فلسطین بایستد. دشمن اسرائیلی به ما نزدیک شده و ما باید نسبت به توطئه های اسرائیلی علیه ملت ما هوشیار بوده و بیدار و منسجم باشیم.

از سوی دیگر "ولد الشیبیانی" نایب رئیس حزب تجمع ملّی اصلاح و رشد، برگزاری این جشنواره را تأکید بر این مسئله دانست مبنی بر اینکه تمامی موریتانیایی ها به قدس، الاقصی و فلسطین توجه دارند.

وی افزود: راه عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل، راه اشتباهی است و وقت آن رسیده که این پروژه ها متوقف شودند. وی از دولت موریتانیا خواست به موضع خود در مخالفت با عادی سازی روابط ادامه بدهد.

الخلیل ولد الطیب نایب رئیس حزب اتحاد برای جمهوریت، حملات کشتار جمعی علیه فلسطینی ها، تجاوز ها و یورش های مکرر به مسجد الاقصی، شکنجه نمازگزاران و جلوگیری از ادای شعائر به دست صهیونیست های نژادپرست را محکوم کرد.

در این جشنواره، صد ها نفر از یاران احزاب و مسئله فلسطین و قدس مشارکت داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha