جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
image.png

حوزه/ حجت‌الاسلام لقمان‌پور گفت: لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب (ع) قم در عملیات آزادسازی خرمشهر نقش محوری داشته است و استان قم در این عملیات ۱۹۵ شهید و ۱۵۶۰ مجروح و ۲۷۴ مفقود الاثر را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام علی لقمان‌پور ظهر امروز در نشست خبری برنامه های گرامیداشت سوم خرداد و هفته مقاومت در قم، به نقش رسانه ها در روایت گری و جهاد تبیین اشاره کرد و بیان داشت: اگر رسانه ها در دوران دفاع مقدس نبودند، آزادسازی خرمشهر مغفول می ماند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با اشاره به شعار امسال «ما مقاوم هستیم» در سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: به دلیل اهمیت آزادسازی خرمشهر امسال تصمیم به انتخاب این شعار مهم شده است و بر این اساس، سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر روز مقاومت و پیروزی و چهارم خرداد روز دزفول روز مقاومت و پایداری می باشد.

وی با اشاره به مهمترین برنامه سالروز آزاد خرمشهر افزود: برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان ساعت در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان، پخش بانگ مقاومت و پیروزی راس ساعت ۱۱ صبح، همایش پیشکسوتان نیروهای مسلح استان، برگزاری اختتامیه یازدهمین دوره جایزه ادبی یوسف، اجرای برنامه دبیرستان، برگزاری همایش پیشکسوتان ارتش، برگزاری نمایشگاه کنگره شهدای روحانی در قم، رونمایی از یادمان شهید کلهری در تهران، غبارروبی مزار شهدای سوم خرداد، اجرای رژه موتوری، همایش میراث فرهنگی دفاع مقدس و ... از جمله این برنامه هاست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با اشاره به این که ۳۹ نقطه قم در دوران دفاع مقدس مورد اصابت موشک و بمب باران قرار گرفته، بیان داشت: نکته قابل توجه در بحث شهدا این است که یک ششم شهدای قم، شهدای دانش آموز و شهدایی از ۱۳ کشور دنیا در گلزارهای شهدای قم مدفون می باشند.

حجت‌الاسلام لقمان‌پور با اشاره به نقش لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب(ع) در دفاع مقدس گفت: لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب (ع) قم در عملیات آزادسازی خرمشهر نقش محوری داشته است و استان قم در این عملیات ۱۹۵ شهید و ۱۵۶۰ مجروح و ۲۷۴ مفقود الاثر را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

وی با اشاره به ساختمان موزه انقلاب اسلامی، گفت: امسال ساختمان و محوطه باغ موزه انقلاب اسلامی تمام خواهد شد اما موزه آرایی که نیازمند طراحی هنرمندان است هنوز نیازمند زمان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با بیان این که برای دفاع مقدس دو رشته در مقطع کارشناسی، هشت رشته در مقطع ارشد و یک رشته در مقطع دکترا با مصوبه وزارت علوم ایجاد شده است، اظهار داشت: استان قم برای اولین بار رشته کاردانی موزه و روایتگری دفاع مقدس را از طریق سایت سنجش و به میزبانی دانشگاه علمی کاربردی راه اندازی کرده است.

وی همچنین بیان داشت: مجوز دانشگاه جهاد و مقاومت در موزه انقلاب اسلامی از وزارت علوم گرفته شده است که باید زیرساخت های آن در ساختمان ایجاد شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha