سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی

حوزه/ مسئول دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با بیان این که روحانیون همواره به دنبال خدمت به مردم و انقلاب بوده و ایجاد تفرقه، کار دشمن است، گفت: گرچه نباید از ساده لوحی و بعضی جریان هایی که به نام روحانیت مشغول فعالیت هستند، غافل بود؛ ولی روحانیت شیعه همواره منادی وحدت و خدمت رسانی به اسلام و دین و مردم بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به کنگره ۴ هزار شهید روحانی و نقش حوزه در ابعاد اجتماعی و حمایتی از نظام جمهوری اسلامی گفت: نقش علما و روحانیت در موارد مختلفی همچون ستادی، فرماندهی، مشاوره، تبلیغ و ارشاد بوده است.

مسئول دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا افزود: حضور روحانیون سبب تقویت روحیه و ایمان رزمندگان بوده و در عین حال، برکات زیاد معنوی هم به همراه داشته است و در این مسیر، شهدای بسیاری از روحانیت تقدیم نظام و انقلاب شده است.

وی بیان داشت: همواره همه تلاش روحانیون، خدمت رسانی به نظام، انقلاب و مردم به شکل های مختلفی همچون سیل، زلزله و کرونا و حتی دفاع مقدس بوده است. روحانیون بر اساس تکلیف ذاتی همواره در امر خدمت رسانی حاضر بوده و حاضر خواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: روحانیت به این تکلیف و خدمت صادقانه می بالد و تلاش می کند این خدمت رسانی را به درستی انجام دهد.

مسئول دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا خاطرنشان ساخت: این حضور سبب شده بین روحانیت و مردم پیوستگی باشد؛ اگر ایران در برابر دشمنان به استقلال رسیده است به خاطر پیوستگی بین روحانیت و مردم بوده است و هرجا روحانیت احساس می کرد باید از مردم در برابر ظلم کمک بگیرد، به سراغ مردم می آمد و مردم نیز حمایت می کردند و همین طور مردم هم این گونه بوده و با هم ارتباط داشته اند.

وی بیان داشت: وقتی انقلاب، اسلامی می باشد، لازم است نیروی آن مکتب نیز اسلامی و دارای بالاترین شاخصه های انسانیت، بینش و نگرش بوده و قلب و جوارح آنان با دین آمیخته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: به دلیل مشخص بودن نقش نیروی مکتب اسلام، دشمنان نیز برای نفوذ و استحاله این نیرو بیش از گذشته ورود کرده و همه تلاش خودشان را خواهند کرد تا این نیرو را از نظر فکری و دینی استحاله نموده و در برابر اسلام قرار دهند.

مسئول دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با بیان این که معمولا نیروهای اسلام با تکیه بر معنویت و توکل بر خدا در میدان های رزم حاضر شده و بر دشمنان هم پیروز می شدند، گفت: قرآن کریم نیز اشاره می کند: «ای پیامبر؛ اگر در نیروی اسلام عناصری چون ایمان، صبر و بصیرت بود، نسبت شما نسبت به دشمن، یک به ده می شود؛ اگر میزان تقوا، مقاومت و ایستادگی شما افزون شد، امدادهای غیبی به کمک شما می آید».

وی بیان داشت: امداد غیبی در دفاع مقدس بارها به کمک ما آمده و در جنگ ۳۳ روزه حزب الله لبنان و یمن نیز این گونه است که نشان از نقش معنویت، انگیزه و اراده تغییر جنگ نابرابر به نامتقارن است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: چندین کشور در برابر یمن با تمام تجهیزات نظامی و لجستیکی قرار گرفته اند؛ ولی مردم این کشور با توکل به همین عناصری که گفته شد، دشمنان را عاجز کرده اند و این عناصر همان دکترین دفاعی نظام انقلابی و نظام جمهوری اسلامی است.

مسئول دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با بیان این که روحانیون همواره به دنبال خدمت به مردم و انقلاب بوده و ایجاد تفرقه، کار دشمن است: گفت: گرچه نباید از ساده لوحی و بعضی جریان های که به نام روحانیت مشغول فعالیت هستند، غافل بود؛ ولی روحانیت شیعه همواره منادی وحدت و خدمت رسانی به اسلام و دین و مردم بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در پایان اظهار داشت: امام راحل همواره بر وحدت بین مسلمین تأکید کرده و همگان را از هرگونه ایجاد اختلاف پرهیز می دادند؛ روحانیت نیز به تبعیت از امام راحل و رهبر انقلاب، منادی وحدت است؛ اما نباید از نقش دشمنان برای ایجاد تفرقه به سادگی گذشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha