شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام پورسیدآقایی در اختتامیه سومین جشنواره ملی مهدویت

حوزه/ مدیر مرکز پژوهشی موعود(عج) اظهارکرد: مهدویت انرژی فوق هسته ای است؛ اما ما از این ظرفیت فقط به اندازه روشن کردن دو چراغ استفاده کرده ایم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین پور سید آقایی، مدیر مرکز پژوهشی موعود(عج)، در آیین اختتامیه سومین جشنواره ملی مهدویت که در تالار استاد شهید مطهری دانشگاه قم برگزار شد، عنوان کرد: مرکز تخصصی مهدویت ابتدا به صورت یک دوره محدود فعالیت خود را آغاز کرد؛ اما بعد از مدتی به دلیل اهمیت و گستردگی موضوع مهدویت این دوره به مرکز تخصصی تبدیل شد.
وی ادامه‌داد: مهدویت انرژی فوق هسته ای در دست شیعه است؛ اما ما از این ظرفیت فقط به اندازه روشن کردن دو چراغ استفاده کرده ایم.
مدیر مرکز پژوهشی موعود (عج) با اشاره به اینکه برخی احادیث قابلیت سال‌ها بحث دارد، بیان کرد: حدیث «یَخْرُجُ‏ ناسٌ‏ مِنَ الْمَشْرِقِ فَیُوطِئُونَ لِلْمَهْدِیِّ» بیان می‌کند که حوزه و دانشگاه ما باید زمینه ساز باشد اما این زمینه سازی باید چگونه باشد؟
حجت الاسلام والمسلمین پورسیدآقایی با اشاره به اینکه از همین حدیث هزاران باب گشوده می‌شود، گفت: مهدویت بحثی اجتهادی است و کسانی باید وارد شوند که بحث روش استنباط و تحلیل را بلد باشند.
وی با بیان اینکه دو سال است که با برخی از هنرمندان در رابطه با مهدویت و چگونگی ورود به هنر در مسئله مهدویت بحث می‌شود، اظهار کرد: نگاه هایی که در هنر وجود دارد نگاه کوتاهی است.
رئیس موسسه آینده روشن با اشاره به حدیث هر کسی امام زمان(عج) خود را نشناسد و بمیرد به مرگ جاهلیت مرده است، گفت: این حدیث نشان می‌دهد مهدویت اصل است.
وی بیان کرد: افزایش روزی، شرح صدر و رسیدن به آرزوها و خواسته از جمله آثار کار کردن برای امام زمان (عج) است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha