جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حوزه گیلان

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه گیلان گفت: اساتید مدارس علمیه نقش مهم پژوهش را در بین طلاب تبیین کنند و با تلقی پژوهش و تدریس به عنوان ارکان مهم رشد علمی، بدانند که این پشتوانه می‌تواند به رشد، شکوفایی دانش و تولید و نوآوری کمک کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، نشست حجت الاسلام حسین جماعتی معاون پژوهش حوزه علمیه گیلان با مدیران مدارس علمیه استان و رابطین پژوهش، امروز در مدرسه امیرالمومنین علی(ع) رشت جهت تشریح و اجرای برنامه‌ها و دستورالعمل‌های پژوهشی و تحقق آموزش پژوهش محور برگزار شد.

در این جلسه در رابطه با نحوه اجرای برنامه‌ها فعالیت‌های پژوهشی از جمله کانون‌های علمی طلاب، پژوهش درسی، نشریه واحدهای آموزشی، جشنواره علامه حلی، کرسی‌های علمی و آموزش مهارت‌های پژوهشی ویژه طلاب بحث و تبادل نظر شد.

حجت الاسلام جماعتی با اشاره به فعالیت کانون‌های علمی طلاب و مدارس، اظهار داشت: این کانون‌ها فرصت مناسبی برای بالابردن حضور نخبگانی در امر پژوهش و تربیت اساتید آینده می‌باشد.

وی افزود: اساتید مدارس علمیه نقش مهم پژوهش را در بین طلاب تبیین کنند و با تلقی پژوهش و تدریس به عنوان ارکان مهم رشد علمی، بدانند که این پشتوانه می‌تواند به رشد، شکوفایی دانش و تولید و نوآوری کمک کند.

حجت الاسلام جماعتی ادامه داد: جشنواره مجلات واحدهای آموزشی، با هدف ترویج و تحکیم مهارت‌های پژوهشی و آشنایی و تشویق بیشتر طلاب و اساتید راه اندازی شده است و مدارس می‌توانند از این ظرفیت به نحو استفاده کنند.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان با اشاره به برگزاری جشنواره علامه حلی به صورت سالانه در استان و با حضور طلاب، یادآور شد: امیدواریم در سال جدید استقبال طلاب برای حضور در این جشنواره نسبت سال قبل بیشتر باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha