پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مکارم شیرازی

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر ضرورت همکاری وزارت علوم و حوزه علمیه گفت: هیچ چیز مهم‌تر از استعداد نیست، یک فرد با استعداد، پول داشته باشد یا نداشته باشد، نباید به خاطر نداشتن پول از تحصیل محروم شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار دکتر محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که در دفتر معظم له در قم برگزار شد گفتند: هیچ چیز مهم‌تر از استعداد نیست، شخص بااستعداد را باید نجات داد، یک فرد با استعداد پول داشته باشد یا نداشته باشد، نباید به خاطر نداشتن پول از تحصیل محروم شود.

معظم له با اشاره به حادثه متروپل آبادان گفتند: ببینید یک نفر ساختمان ۱۰ طبقه ساخته، چند صباحی نگذشته که فروریخته و اسباب کشتن و مجروح شدن عده‌ای شده است؛ این فرد یا خوب درس نخوانده یا خوب عمل نکرده است و یا درسش جوابگو نبوده است؛ اینها به عقیده‌ی من قابل مطالعه است و باید مطالعه کافی کرد تا در آینده تکرار نشود.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی گفتند: اینکه در ۴۰۰ سال قبل مسجد جامعی در اصفهان بنا شده که رنگ گنبد آن نیز تاکنون ثابت است، در حالی که یک بنای ده طبقه که هنوز مراحل ساختمانی آن تکمیل نشده فرو می‌ریزد و عده‌ای کشته و مجروح می‌شود بیانگر بی‌مسئولیتی و بی‌اخلاقی برخی افراد است.

این مرجع تقلید ادامه دادند: در خارج، عمارت‌های ۱۰۰ طبقه، ۲۰۰ طبقه، ۱۵۰ طبقه ای وجود دارد که سالیان طولانیست استفاده می شود، اینها چه می‌کنند؟ اما ساختمان ما فرو ریخت!

ایشان افزودند: کارهایی که وزارت علوم باید انجام دهد خودش به تنهایی نمی‌تواند انجام دهد، باید با سایر مراجع همکاری کنید؛ همکاری باعث می‌شود که انجام کارها به سرعت و سهولت پیش رود.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه از جمله کارهای مهم وزارت علوم، همکاری با حوزه علمیه است، افزود: حوزه علمیه واقعاً می‌تواند کمک کند، حوزه علمیه منبع خوبی برای دانشگاه و وزارت علوم است و می توانند دست به دست هم بدهند و کارهای خوبی انجام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha