پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام میرهاشمی

حوزه/ حجت الاسلام میرهاشمی گفت: هدف کلی از اجرای طرح نسیم رحمت مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی است و با توجه به اولویت‌بندی آسیب‌ها، بیشترین آسیب شامل طلاق، فقر، بیکاری و اعتیاد می‌شود.

حجت الاسلام سیداسمعیل میرهاشمی، معاون تبلیغ حوزه علمیه گیلان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در رشت، درباره طرح نسیم رحمت گفت: هدف کلی از اجرای این طرح مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی است. با توجه به اولویت‌بندی آسیب‌ها، بیشترین آسیب شامل طلاق، فقر، بیکاری و اعتیاد می‌شود.

وی درباره سازماندهی مبلغین در استان گیلان، افزود: طلاب و گروه‌های تبلیغی و نیروهای انقلابی در عرصه پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی سازماندهی می‌شوند و قبل از شروع به کار، آموزش‌های لازم را می‌بینند، و در مناطقی که بیشترین آسیب را دارند مستقر می‌شوند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه گیلان با اشاره به مقابله با آسیب طلاق، گفت: در راستای مقابله با آسیب طلاق، مبلغین به خانواده‌هایی که در معرض طلاق قرار دارند، مشاوره می‌دهند؛ هدف از این مشاوره، جلوگیری و ممانعت از طلاق است و علاوه بر این، کسانی که طلاق گرفته‌اند و هنوز ازدواج مجدد انجام نداده‌اند، با برگزاری کارگاه سبک زندگی اسلامی و آگاه‌سازی با روش صحیح زندگی، سعی بر برگرداندن آنان به زندگی مشترک می‌ شود..

وی ادامه داد: کارآفرینی و راه‌اندازی مشاغل خانگی مثل قالیبافی و مشاغل دیگر در روستاها، مطالبه از مسئولین، معرفی نیازمندان به درمانگاه‌هایی که توسط خیرین اداره می‌شود، و ... از جمله کارهایی است که مبلغین در طرح نسیم رحمت باید انجام دهند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه گیلان اظهار کرد: تولید محتوای آموزشی یکی از کارهایی است که می‌توان برای همه آسیب‌های فوق الذکر انجام داد، اما آگاهی بخشی به دانش‌آموزان و نوجوانان درباره آسیب اعتیاد یکی از موثرترین کارهایی است که می‌توان برای جلوگیری از اعتیاد انجام داد.

میرهاشمی با تاکید بر مقابله با آسیب اخلاقی، گفت: شناسایی گروه‌ها و افراد فعال در مبارزه با مفاسد اخلاقی، جهت تشکیل هسته مبارزه با مفاسد اخلاقی به صورت سازمان یافته، یکی از اقدامات لازم طلاب و مبلغین در این طرح است.

اقدامات فرهنگی:

۱. برگزاری محافل میثاق با شهدا در گلزار شهدا با حضور طلاب و بسیجیان، ایجادشور و نشاط معنوی و انقلابی در موضوع دفاع از حجاب و عفاف؛

۲. تشویق و کمک معنوی مردم و گروه‌ها و محافل مذهبی(مساجد، هیئات)...ودر تولیدآثار هنری مردمی در موضوع حجاب و عفاف مانند سرود، فیلم کوتاه، تئاتر، نمایش خیابانی و...؛

۳. دیدار با خانواده شهدا یا امر به معروف و نهی از منکر؛

۴. برگزاری همایش‌ها و یادبودهای مردمی درباره مراجع و علمای مبارز و شهدای عرصه حجاب و عفاف؛

۵. برگزاری نمایشگاه‌های عکس و کتاب در موضوع حجاب و عفاف با فعال نمودن عموم مردم؛

۶. ایجاد ایستگاه‌های مردمی حجاب و عفاف در مبادی ورودی شهرها و اماکن متبرکه با همکاری بسیج، حوزه و اوقاف؛

۷. ایجاد غرفه های فروش تحت عنوان حجاب و عفاف(صدف).

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha