سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
شهادت امام جعفر صادق ع

 حوزه / مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) شهرستان آوج گفت: آشنایی با زندگی، آثار و اندیشه امام صادق(ع) و بهره‌گیری از نتایج تلاش پر ثمر و سیره ارزشمند آن حضرت، ضمن تقویت روحیه اعتماد به نفس در نسل جوان، چراغی روشن برای آیندگان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام اکبر شعبانلی مدیر مدرسه علمیه شهرستان امیرالمومنین(ع) شهرستان آوج روز گذشته در مراسم سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) که در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد، اظهار داشت: امام جعفر صادق(ع) در گسترش اسلام و مکتب پربار تشیع نقش برجسته‌ای داشتند و از این جهت ایشان به عنوان رئیس مذهب جعفری معرفی شده است.

حجت الاسلام شعبانلی خاطر نشان کرد: آشنایی با زندگی، آثار و اندیشه امام صادق(ع) و بهره‌گیری از نتایج تلاش پر ثمر و سیره ارزشمند آن حضرت، ضمن تقویت روحیه اعتماد به نفس در نسل جوان، چراغی روشن برای آیندگان خواهد بود.

مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) شهرستان آوج تصریح کرد: هنگامی که شخصیت امام صادق(ع) را در پرتو آیات قرآن کریم بررسی می‌کنیم در خواهیم یافت که ایشان همان قرآن ناطقی هستند که در روایات بدان اشاره شده است.

وی ادامه داد: ایشان نه تنها در اخلاق بلکه در علم، عبادت، سیاست و سایر زمینه‌ها سرآمد روزگار خویش بوده و بر اساس این ابعاد به تربیت اصحاب و یاران خود پرداخته‌اند.

حجت الاسلام شعبانلی عنوان کرد: وسوسه‌های شیطان، تعلق به دنیا و گناه، از علل فراموش کردن پروردگار است و در مقابل با نماز، قرآن، تفکر در آیات الهی و استفاده از استدلال و برهان می‌توان یاد خدا را در دل‌ها زنده ساخت.

وی یادآور شد: گناه و نافرمانی پروردگار متعال همچون پرده‌ای است که بین انسان و خدا آویخته می‌شود و موجب غفلت انسان از پروردگار و مبدأ هستی خواهد شد.

آشنایی با سیره امام صادق(ع) چراغی روشن برای نسل جوان است

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha