جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جلسه طلاب الشتری مقیم قم

حوزه/ امام جمعه خرم آباد گفت: اگر بتوانیم با سلوک، رفتار و کردار خود، مردم را به دین خدا و معارف اسلامی دعوت کنیم، توانسته ایم به درستی عمل نماییم و سخن گفتن کافی نیست.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در جلسه طلاب و فضلای الشتری مقیم قم که در مدرس صاحب الزمان (عج) میدان روح الله قم برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت امام صادق علیه السلام، اظهار داشت: دشمنان اسلام ناب و اهل بیت (ع) نتوانستند از راه نظامی، خشونت و شهادت ائمه اطهار (ع) و محبین آنان بر اهداف خود مسلط شوند؛ اما از راه فرهنگی ورود کرده و کتابت حدیث را منع نمودند و در نقطه مقابل، دست به جعل حدیث نیز زدند تا برنامه های خود را پیاده نمایند.

وی ابراز داشت: کار به جایی رسید که شناخت معارف اسلامی سخت و دشوار شد؛ اما امام محمد باقر علیه السلام و امام صادق علیه السلام وارد میدان شده تا معارف درست اسلامی را برای مردم تبیین و تشریح نمایند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان در ادامه به کنگره ۴۰۰۰ شهید روحانی کشور خاطرنشان ساخت: استان لرستان دارای ۵۴ روحانی شهید است و یاد و خاطره شهدای گرانقدر را گرامی می داریم.

امام جمعه خرم آباد در بخش دیگر از سخنان خود، تجمل گرایی را از آسیب های زندگی انسان عنوان و تصریح کرد: روحانیت پرچم دار تبلیغ، تبیین و گسترش معارف اسلامی و پیش قراولان حرکت جهادی و انقلابی بوده اند و ما نیز با تربیت نفس خود باید همچون این بزرگواران عمل نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان داشت: حوزه علمیه، مرکز پرورش و تربیت انسان های بزرگی است که خودسازی های بسیاری داشته و مردم با رفتار و عمل آنان، متخلق به اخلاق الهی شدند.

با رفتار و کردار خود مردم را به دین خدا دعوت کنیم/ سخن گفتن کافی نیست

وی اظهار داشت: اگر بتوانیم با سلوک، رفتار و کردار خود، مردم را به دین خدا و معارف اسلامی دعوت کنیم، توانسته ایم به درستی عمل نماییم و سخن گفتن کافی نیست.

نماینده ولی فقیه در لرستان ابراز داشت: مردم به فعالیت های ما توجه می کنند و حتی برای آنان مهم است که فلان روحانی در صف نانوایی می ایستد یا نه و یا قانون را رعایت می کند یا نمی کند.

امام جمعه خرم آباد خاطرنشان ساخت: یکی از مسائلی که با آن مواجه هستیم، عدم توانایی در گفت وگوهای مسالمت آمیز است و باید برای تحقق این مسئله، تلاش بسیاری کرد تا بتوانیم با سخن گفتن، مشکلات خود را حل کنیم؛ نه دعوا.

سخنران این جلسه تصریح کرد: این مشکلات در میان فرهیختگان هم وجود دارد؛ البته این مشکل با دعوا نیست؛ اما با قلم خود به دیگران ضربه می زنند و به صورت خواسته یا ناخواسته آبروی افراد را تحت الشعاع قرار می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان داشت: اختلاف نظر همیشه وجود دارد؛ اما اگر بتوانیم انتقاد خود را به درستی و از راه صحیح منتقل نماییم، توانسته ایم هم اخلاق اسلامی را رعایت کرده و هم اثرگذار باشیم.

وی اظهار داشت: حوزه علمیه قم و روحانیت در هیچ مقطعی به اندازه امروز، مورد توجه داخل و خارج از کشور نبوده است و در هیچ دوره ای به این میزان بر معادلات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی جهان تأثیرگذار نبوده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان ابراز داشت: امروز نظام جمهوری اسلامی که برخاسته از تدبیر امام راحل عظیم الشأن است، بر همه معادلات جهانی تأثیرگذار بوده و پایه این اثرگذاری، حوزه علمیه و روحانیت است؛ البته امام راحل نیز ثمره شیرین بیش از یک هزار سال میراث گرانقدر دینی و فرهنگی بوده است که این میراث عظیم، اعصار و نسل ها را درنوردیده و با لطف الهی، میوه شیرین به وسیله ایشان به ثمر نشست.

امام جمعه خرم آباد خاطرنشان ساخت: طلاب و فضلا باید خود را برای رسیدن به قله های ارزش های علمی و دینی آماده کنند و باید توشه علمی و معنوی به همراه داشته باشیم.

سخنران این جلسه در بخش دیگر از سخنان خود تصریح کرد: استان لرستان نیازمند حضور طلاب و فضلا در تمام عرصه هاست؛ ما در استان نیازمند حضور عزیزان در امر تبلیغ، گسترش معارف اسلامی، حضور در مساجد، گروه های جهادی و ... هستیم تا بتوانیم از ظرفیت شما عزیزان استفاده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان داشت: ما از حضور طلاب و فضلا در سطح استان استقبال می کنیم؛ امروز موقعیت های کاری بسیاری در لرستان وجود دارد که می توانید از این فضاها برای فعالیت های خود استفاده نمایید.

با رفتار و کردار خود مردم را به دین خدا دعوت کنیم/ سخن گفتن کافی نیست

همچنین در این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین حسینی، نماینده طلاب و فضلای الشتر نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: یکی از نکات بسیار مهم در میان طلاب و روحانیون، رعایت اخلاق است و با داشتن اخلاق، کارهای بسیاری می توان انجام داد.

وی ابراز داشت: همه مشکلات قابل حل است؛ اما مهمتر از همه، مباحث اخلاقی است که باید برای حل مشکلات مختص به نکات اخلاقی، تلاش بیشتری انجام داد.

نماینده طلاب و فضلای الشتر خاطرنشان ساخت: ترک رذائل اخلاقی از ضروریات راه طلبگی ماست؛ اگر می خواهیم امام مردم باشیم، باید رسیدگی بیشتری به اخلاق خود داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی تصریح کرد: امروز فضای مجازی مملو از گناه، آلودگی و دروغ شده و باید مراقبت بیشتری در این فضا داشت.

وی بیان داشت: دل بستن به دنیا نیز از دیگر مباحثی است که انسان را گرفتار می کند و دوری از دلبستگی به دنیا سفارش شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha