جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه موقت سمنان_ محمد علی قدس پور

حجت الاسلام قدس‌پور گفت: در اجرای طرح های اقتصادی مراقب باشیم امت‌داری از بین نرود، در غیر این صورت، تقوای حاکمیتی را رعایت نکرده و دروغ، بداخلاقی و خیانت زیاد می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت الاسلام محمدعلی قدس‌پور در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان، در مصلای این شهر با تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع)، بیان کرد: بالا رفتن قیمت‌ها و تورم، بندگان خدا را تحت تاثیر قرار می دهد، دچار سوء اخلاق می شوند و در نتیجه دروغ و خیانت زیاد می‌شود.

وی افزود: زمانی که جامعه‌ای تورم و گرانی را تجربه کند، اخلاق‌ها بد می شود ، امانت داری کم می‌شود، خیانت زیاد می شود و انسان مسلمان اضطراب پیدا می کند، پس کاسبان خوشحال نباشند که جنس گران می شود.

قدس پور تاکید کرد: در اجرای طرح های اقتصادی مراقب باشیم امت داری از بین نرود در غیر این صورت، تقوای حاکمیتی را رعایت نکرده ایم و دروغ، بداخلاقی و خیانت زیاد می شود.

امام جمعه موقت سمنان افزود: طبق روایت، اگر فردی، کاسبی، بنگاهی، کارخانه‌داری آرزو کند اجناس یا خانه‌ای در جامعه اسلامی گران شود که خودش سود ببرد، خداوند عمل دینی ۴۰ ساله او را از بین می برد.

قدس‌پور با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین گفت: این نوع جهاد، نیازمند مباحث علمی است و زمانی که در جامعه چیزی یا خدمتی دیده نمی‌شود، عالمی مثل امام صادق(ع) آن را کشف و تفسیر می کند و نتیجه این جهاد کتاب هایی مانند المیزان است.

وی افزود: انقلاب اسلامی اهدافی دارد که در مسیر رسیدن به آن ممکن است اشتباهاتی وجود داشته باشد، باید این موارد تبیین شود و برای مردم گفته شود و به طور مثال اگر خواهان استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بودیم، این نیاز به تبیین دارد.

قدس پور گفت: از زمانی که مسأله جهاد تبیین مطرح شد، چند مسئول از استاندار، فرماندار تا مدیر کل‌ها چقدر برای مردم در خصوص همین گرانی ها توضیح دادند؟

امام جمعه موقت سمنان گفت: آقایان اصولگرا و اصلاح‌طلب برای مردم توضیح دهید، بگذارید مردم در جریان کار قرار بگیرند و اضطراب آنان کم شود، مثل رئیس جمهور که گفت برای جراحی اقتصادی آبروی خودم را می‌گذارم.

قدس‌پور گفت: در اویل انقلاب به آیت الله بهشتی گفتند می‌خواهند آبروی شما را ببرند، گفت اشکالی ندارد، زیرا انقلاب هم اکنون به جان و مال من نیاز ندارد، به آبروی من نیاز دارد.

امام جمعه موقت سمنان افزود: بخشی از تورم و بالا رفتن قیمت ها را دولت با یارانه‌ها جبران می کند، اما برای کنترل تورم نیاز به برنامه ریزی بهتر است و چه تضمینی است که تنها کالاهای اساسی گران شود و بر دیگر اجناس تاثیر نگذارد؛ دولت برای این مسأله باید راهی داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha