پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام مقنی

حوزه/ مسئول میز تحول اجتماعی جامعه قرآنی عصر با اشاره به برنامه ریزی این میز برای اجرای برنامه‌های قرآنی در محلات مستضعف و آسیب‌پذیر گفت: استحکام درونی یک جامعه با انس با قرآن قابل تحقق است و می‌توان با گفتمان قرآنی، مشکلات مناطق آسیب‌پذیر را کم کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام و المسلمین علی مقنی در هفتمین همایش مسئولان جوامع فرهنگی قرآنی عصر با عنوان محله قرآن که در مجتمع یاوران مهدی برگزار شد، اظهار داشت: میز قرآن کمتر از یکسال است که در قرارگاه تحول راه‌اندازی شده است و در این راستا، سفرهایی به استان‌های مختلف کشور داشته‌ایم تا به رونق جلسات خانگی قرآن کریم کمک شود.

وی با بیان اینکه هسته‌سازی و تقویت فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی مردمی از جمله راهبردهای مهم میز قرآن کریم است، تصریح کرد: محوریت کار ما هم اجرای برنامه‌های قرآنی در محلات مستضعف و آسیب‌پذیر است و برای این کار، مبنای روایی، قرآنی و فرمایشات حضرت آقا را داریم. ایشان استحکام درونی یک جامعه را با انس با قرآن قابل تحقق می‌دانند و می‌توان با گفتمان قرآنی، مشکلات مناطق آسیب‌پذیر را کم کرد. در روایت بیان شده است که پیامبر(ص) فرمودند از قرائت قرآن غافل نشوید زیرا قرائت قرآن قلوب را زنده کرده و انسان را از فحشا و منکر دور می‌کند و اگر قرار است از فتنه‌ها فرار کنیم باید سراغ قرآن برویم.

مسئول میز قرآن جامعه قرآنی عصر بیان کرد: یکی از راهبردهای اصلی ما پیشرفت فرهنگی قرآنی با رویکرد ایجاد و تقویت هسته‌های فعال و کنشگر قرآنی است و دنبال آن هستیم که همان جلسات و مؤسسات و کانون‌های قرآنی را که در محلات فعالیت دارند تقویت کنیم و اگر در محله‌ای فعالیت قرآنی نیست ایجاد کنیم. تنها در ماه رمضان امسال ۵۰ جلسه خانگی در برخی محلات بوشهر تشکیل شد و در برخی استان‌های دیگر هم این روال وجود دارد؛ در این جلسات هم صرفا بحث حفظ و قرائت نیست بلکه مباحث رسانه‌ای قرآنی و مفاهیم و ... آموزش داده می‌شود.

حجت الاسلام مقنی تصریح کرد: توانمندسازی فعالان قرآنی محلات، ماموریت اصلی ما هست و این مسئله را از طریق خودکفایی قرآنی محلات دنبال می‌کنیم و ما آمادگی داریم تا ظرفیت‌های خود را در اختیار مردم قرار دهیم تا به رونق قرآنی در محلات مختلف کشور کمک شود. متاسفانه در برخی محلات، بین بچه‌های قرآنی هماهنگی لازم وجود ندارد بلکه رقابت نادرست هم هست که باید از آن پرهیز شود و بتوانیم از ظرفیت همه فعالان قرآنی در هر محله و منطقه بهره‌مند شویم.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha