جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اردبیل-خلخال

استاد مدرسه علمیه الزهراء سلام‌الله‌علیها شهرستان خلخال به قداست حوزه زن و خانواده اشاره کرد و گفت: بانوان طلبه با طرح مسائل پژوهشی به شبهات مباحث خانواده پاسخگو باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، حجت‌الاسلام‌ محمد شیرعلیپور استاد مدرسه علمیه الزهراء سلام‌الله‌علیها خلخال در نخستین کارگاه از سلسله کارگاه‌های مقاله‌نویسی مدرسه علمیه الزهراء سلام‌الله‌علیها خلخال، گفت: در مراحل تدوین مقاله، یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها که در امر پژوهش مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرد پاسخ‌دهی به یک مسئله می‌باشد.

وی افزود: اگر طلبه در طول سال‌های تحصیل نسبت به مسائلی که پیرامون خود مشاهده می‌کند توجه داشته باشد می‌تواند با هدف پاسخ‌دهی به آنها به نگارش مقاله پایانی خود اقدام کند.

استاد حوزه با اشاره به شبهات مطرح‌شده در حوزه زن و خانواده، تصریح کرد: بانوان طلبه نباید نسبت به این موضوع مهم در جامعه بی‌تفاوت باشند و با طرح مسائل پژوهشی، برای پاسخ‌گویی به شبهات و ارائه آنها به مجامع علمی پیشقدم باشند.

حجت‌الاسلام‌ شیرعلیپور، طلاب خواهر را به بهره‌گیری از ظرفیت کتابخانه‌های عمومی، نمایشگاه‌های کتاب و بازدیدهای علمی از مراکز کتابخانه‌ای کشور توصیه کرد و گفت: تلخیص کتاب‌های درسی و غیر درسی، مطالعه مقالات، پایان‌نامه‌ها، اقدام به یادداشت‌های روزانه بصورت مستمر برای تسهیل در یادگیری و مهارت‌افزایی پژوهشی از راهکارهای مناسب می‌باشد.

پژوهشگر حوزوی به بیان ویژگی‌های مسئله پژوهشی پرداخت و اظهار کرد: ساده و روشن‌بودن، نو و بدیع‌بودن، محدودبودن دامنه و محدوده پژوهش و نیز در حیطه تخصص پژوهشگربودن از ویژگی‌های یک مسئله در امر پژوهش می‌باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha