جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فیلم اخطار پنج روزه

حوزه/ رضا استادی فیلمساز کوتاه و مستندساز در پنجمین اثر سینمایی خود به سراغ خانواده شهدا رفته و مقطعی از زندگی یک پدر و مادر شهید را به تصویر کشیده است.

رضا استادی، مستندساز در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه اظهار کرد: فیلم «اخطار پنج روزه» در زمستان سال ۱۳۹۹ در بخش‌های جنوبی و کمتر دیده شده شهر تهران مقابل دوربین رفته و به تازگی با پایان صداگذاری آماده نمایش شده است. محبوبه حبیب‌الله زاده، مصطفی صادقی، غزاله بختیار، لیلا همدم علی، معصومه قهرمانی، حسن موسی‌زاده، ابوالفضل رحیم، محمد سوری، علی خرم و... در این فیلم نقش آفرینی دارند.

استادی درباره مضمون این فیلم با اشاره به این مطلب که «اخطار پنج روزه» با موضوع زندگی پدران و مادران شهدا و چشم انتظاری آن‌ها برای بازگشت فرزندانشان را به تصویر می‌کشد، گفت: «ایثار و از خود گذشتگی موضوع مهمی در زندگی خانواده شهدا است و مضمون اصلی این فیلم نیز همین موضوع است که این‌بار در بستری جذاب و دراماتیک در قالب فیلمی سی دقیقه‌ای به تصویر کشیده شده است. بستر کلی قصه نیز روزهایی است که بیماری کرونا در اوج است و پدیده کرونا در فیلم جاری و ساری است.»


وی ادامه داد: داستان این فیلم درباره پدری شاهنامه‌خوان با حضور ناصر علاقبندان در نقش اصلی است که به همراه همسرش در خانه‌ای قدیمی زندگی می‌کنند. دو پسر این خانواده در هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسیده‌اند. آن‌ها دختری به نام «آذر» هم دارند که در سال‌های جنگ به عنوان پرستار عازم جبهه شده و در بمباران یک بیمارستان در یکی از شهرهای مرزی مفقود شده است. سال‌ها از این اتفاق گذشته اما این پدر و مادر همچنان چشم انتظار خبری از آذر هستند و به همین دلیل حاضر نیستند خانه‌ای قدیمی که ساکن آن هستند را ترک کنند و همین مساله مشکلاتی را برای آن‌ها اهالی محل ایجاد کرده است. در روزهایی که بیماری کرونا بسیاری از مناسبات زندگی عادی را تغییر داده ناگهان خبری از آذر می‌رسد.


استادی ادامه داد: به تازگی صداگذاری این فیلم توسط سارا توکلی به پایان رسیده است. موسیقی این فیلم نیمه بلند نیز توسط فرشاد مشفقی ساخته شده است. این فیلم دی ماه سال ۱۳۹۹در مناطق جنوبی و بخشهای کمتر دیده شده شهر تهران مقابل دوربین رفته و از این جهت حال و هوایی اجتماعی هم بر فیلم حاکم است. «اخطار پنج روزه» پس از فیلمهای کوتاه قوش قابان، مادر پرمشغله، پارکینگ مزاحم و نقطه زیر صفر پنجمین فیلم استادی است که با حضور این عوامل به کارگردانی و تهیه کنندگی وی با حضور این عوامل ساخته شده است: مدیر تصویربرداری: مهدی حیدری قمی -تدوین: مازیار کبیری-مدیر صدابرداری: حسین معتمدی- طراح صحنه و لباس: سینا روح -عکاس و تصویربردار پشت صحنه: نگین بیاتیان-دستیار فیلم بردار: پارسا شیرزادی -مدیر تولید: امیر استادی-برنامه ریز و دستیار اول کارگردان: حمیده جهانگیر- ترجمه زیرنویس انگلیسی: نازنین نیک‌ جو- تأمین هنروران: معصومه قجر.

از خود گذشتگی یک خانواده شهید در «اخطار پنج روزه» رضا استادی

از خود گذشتگی یک خانواده شهید در «اخطار پنج روزه» رضا استادی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha