جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام میرمرشدی

حجت الاسلام میرمرشدی گفت: در فیلم«عنکبوت مقدس» اشاره دارد که این فرد از متن اسلام و در کنار حرم امام رضا(ع) این کار را انجام داده و به نوعی با قالبی هنری سعی کرده اینگونه بیان کنند که کسی که پرورش یافته اسلام است، خشن بوده و اسلام خواهان را اهل خشونت نسبت به زنان نشان می دهند.

حجت الاسلام سید احمد میر مرشدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان با بیان اینکه دشمنی دشمنان انقلاب و جمهوری اسلامی با اصل دین و آرمان های انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: آنها تمام تلاش خود را می کنند که ذهن و اندیشه مردم را در یک جنگ شناختی از مفاهیم انقلاب و اسلام خالی کنند.

وی افزود: یکی از ابزارهایی که برای این کار استفاده می کنند، فیلم و هنر است و با حربه هنر به جنگ شناختی با انقلاب و آرمان‌های انقلاب می آیند.

کارشناس سیاسی اذعان کرد: در فیلم عنکبوت مقدس از یک طرف بر کلمه عنکبوت که یک کلمه قرآنی است که فرمود:«إِنَّ أَوْهَنَ الْبُیُوتِ لَبَیْتُ الْعَنْکَبُوتِ» تکیه کرده اند که خانواده عنکبوت را خانواده متزلزلی می داند و از سوی دیگر بر کلمه «مقدس» تاکید دارد که با این کار مقدسات جامعه را نشانه گرفته اند.

این کارشناس حوزوی در ادامه به جریان این فیلم پرداخت و عنوان کرد: در این فیلم به جریان زندگی فردی به نام«سعید حنایی» که قاتل زنجیره ای بوده و «زنان هرزه» که فحشا مرتکب می شدند را به قتل می رسانده است، می پردازد. هدف فیلم از انتخاب این موضوع آن است که از تفکر پورن دفاع کرده و جریانات عاطفی را نیز درگیر کنند.

حجت الاسلام میر مرشدی ادامه داد: در این فیلم با اشاره به اینکه این فرد از متن اسلام و در کنار حرم امام رضا(ع) این کار را انجام داده با قالبی هنری سعی کرده این گونه بیان کنند کسی که پرورش یافته اسلام است، خشن بوده و اسلام خواهان را اهل خشونت نسبت به زنان نشان می دهند.

وی افزود: با نشان دادن تصویر حرم امام رضا(ع) از بالا آن را به عنوان خانه عنکبوت جلوه داده و چنین القا کرده، کسانی که به دنبال مقدسات هستند به خانه عنکبوت تکیه داده و با این کار عنایات و کرامات امام رضا(ع) را مورد هجمه قرار می دهد.

حجت الاسلام میر مرشدی با بیان اینکه بازیگر زن این فیلم کسی است که فیلم های پورن او در گذشته منتشر شده بود، اظهار کرد: آمریکا و صهیونیست ها هنرپیشه ای را برای این کار انتخاب کرده که خود دارای فساد اخلاقی بوده و در ادامه برای تکمیل پازل، او را به عنوان بهترین هنرپیشه زن جشنواره کن انتخاب می کنند.

وی در ادامه با اظهار تاسف از تحلیل برخی افراد در داخل کشور، اذعان کرد: متاسفانه برخی در داخل کشور از این جریان دفاع می کنند و می گویند این خانم زمین خورده بود و با این کار از زمین بلند شده است.

کارشناس دینی بیان کرد: در مجموع قصد دشمنان، اهانت به اهل بیت(ع) و مقدسات بوده و ساخت این فیلم نوعی حمله به مقدسات اسلامی است.

حجت الاسلام میرمرشدی با بیان اینکه محکوم کردن این مسئله وظیفه همگانی است، ابراز کرد: روحانیون، علما و خانواده های شهدا و همه ارادتمندان به امام رضا و اهل بیت باید احساس تکلیف کنند و در سرکوب کردن این کار قدم بردارند.

وی، بهترین کار برای مقابله با این جریان را حرکتی هنری متقابل بیان کرد و گفت: اندیشمندان و متفکران جامعه نباید سکوت کنند و با بی تفاوتی از کنار آن بگذرد، هنرمندان و صاحبان اندیشه هنری باید به میدان بیایند و با ساخت آثار هنری متقابل با آنها مبارزه کنند.

حجت الاسلام میر مرشدی در ادامه با اشاره به نظرات بینندگان این فیلم گفت: وقتی نظرات بینندگان را می بینیم، مشاهده کرده که این فیلم چندان مورد پسند تماشاگران نبوده است و این سوال مطرح می شود که پس چطور این فیلم این چنین مورد تقدیرداوران قرار گرفت، که پاسخ روشن است، این نشانگر آن است که جشنواره کَن نیز مانند بسیاری دیگر در قاموس و قامت کارهای سیاسی است.

وی در ادامه با اشاره به برخی اقدامات ضد و نقیض سلبریتی ها، اظهار کرد: برخی سلبریتی‌ها از سویی هنگامی که کل مردم ایران عزادار هموطنان آبادانی هستند، در عروسی ساسی مانکن شرکت می کنند و از سوی دیگر در مقابل سرود سلام فرمانده موضع گیری می کنند.

حجت الاسلام میرمرشدی در پایان افزود: اکنون فرصت خوبی است که هنرمندان و صاحبان اندیشه های هنری نشان بدهند که آیا دنبال راه درست دفاع از حق می گردند یا همچنان به دنبال جریانات انحرافی هستند؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رسول رشیدی راد IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    0 0
    قهقرای فتنه ی دجال گم کرده راه را به هیاهوی جیغ و سوت. یک عده خود فروخته بر قوتِ لایموت. در مسلکی که سجده به شیطان مقدس است. در خوابِ مرگ رفته هنر، زخمی از سکوت. از میوه اش توقع برکت نمی رود. مهمان سرای کِرم، اگر شد درخت توت. تا قهقرایِ فتنه ی دجال می رود. موشی خمارِ نغمه ی شیطانیِ فلوت. خوش رقصِ بزمِ خیمه ی شب بازیِ هنر. عفریته ای، عروسکِ در تارِ عنکبوت. بذری عقیم کاشته طوفان درو کند. بی ریشه ای که بوده اساسش، خرابِ فوت. بر تار عنکبوت، نه، خورده دلم گره. بر تار و پودِ فرشِ حرم، مستِ هر قنوت. رسول رشیدی راد(مجتبی)