سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کد خبر: 1027834
۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵
میلاد حضرت معصومه(س) در مدرسه علمیه ریحانه النبی(ص) شادگان

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران استان خوزستان گفت: امام رضا (ع) در متن زیارت حضرت معصومه(س) فرمودند: «یا فاطمة اشفعی لی فی الجنة فان لک عندالله شأن من الشأن» و از آنجایی که سخن معصوم حق و حجت است، بنابراین قول ایشان نشان از فضیلت و جایگاه بلند حضرت معصومه(س) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، مراسم میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر همزمان با آغاز دهه کرامت توسط مدرسه علمیه ریحانه النبی(س) شهرستان شادگان، با حضور مدیر مدرسه علمیه، کادر و طلاب برگزار شد.

در این مراسم خانم مقدم از اساتید حوزه خواهران به تبیین سیره و فضائل حضرت معصومه (س)، فرزندآوری و اهمیت آن پرداخت و اظهار داشت: امام رضا (ع) در متن زیارت حضرت معصومه(س) فرمودند: «یا فاطمه اشفعی لی فی الجنه فان لک عندالله شأن من الشأن» و از آنجایی که سخن معصوم حق و حجت است، بنابراین قول ایشان نشان از فضیلت و جایگاه بلند حضرت معصومه(س) است.

 استاد حوزه خواهران با اشاره به اینکه از جمله فضایل حضرت معصومه(س) این است که حضرت به پیامبر اکرم(ص) منتسب و دختر، خواهر و عمه سه معصوم هستند، ادامه داد: فضیلت دیگر، علم ایشان است چرا که حضرت معصومه(س) مرتبه والایی از نظر علمی دارند و از ایشان احادیثی نقل شده است.

مقدم، سومین فضیلت حضرت معصومه(س) را شفاعت ایشان برشمرد و خاطر نشان کرد: از جمله کسانی که می‌توانند شفیع شیعیان در قیامت باشند، حضرت معصومه(س) هستند و لذا در زیارت نامه ایشان امام رضا(ع) می‌فرمایند :«اشفعی لنا عندالله».

وی با بیان اینکه چهارمین فضیلت حضرت معصومه(س) عصمت از گناه و خطا است، مطرح کرد: عصمت مراتب و درجاتی دارد که درجه عصمت حضرت معصومه(س) پایین‌تر از ۱۴معصوم است اما از آنجایی که امام رضا(ع) به عنوان امام معصوم فرمودند «من زار المعصومه بقم کمن زارنی»، بنابراین عصمت ایشان برای ما ثابت می‌شود.

مولودی خوانی، قرائت دعای فرج، برگزاری مسابقه و اهدا هدیه به کسانی که هم نام حضرت معصومه(س) هستند از دیگر برنامه‌های این مراسم معنوی بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha