جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جمکران

حوزه/ معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: میزبانی از کاروان زیر سایه خورشید، برگزاری آیین‌های جشن و سخنرانی و تبیین خدمت کریمانه و جهاد عالمانه از جمله برنامه‌های این مکان مقدس برای گرامیداشت دهه کرامت است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام مهدی حسین آبادی درباره برنامه های مسجد مقدس جمکران برای گرامیداشت دهه کرامت، اظهار کرد: ویژه برنامه های متعددی برای این ایام تدارک دیده ایم که با حضور خادمان مسجد در آیین تعویض گنبد پرچم حرم حضرت فاطمه معصومه(س) و خطبه خوانی خادمان، آغاز شده است.
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به برگزاری جشن شب ولادت کریمه اهل بیت(ع)، بیان کرد: این جشن با سخنرانی حجت الاسلام سیدحسین مومنی و تبیین دختر الگو در اسلام و مدیحه سرایی سیدرضا نریمانی شب گذشته (سه شنبه، ۱۰ خرداد) در میعاد منتظران برگزار شد.
وی با اشاره به همزمانی دهه کرامت با ایام ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد، تصریح کرد: مراسم های سخنرانی با حضور حجج اسلام مومنی، صدوقی، میرزامحمدی و حسینی قمی و نیز مرثیه‌سرایی توسط سیدرضا نریمانی، سعید حدادیان، محسن بنی‌فاطمه و سروری از ذاکران اهل بیت(ع) به مناسبت ۱۴ و ۱۵ خرداد برگزار می شود.
حجت الاسلام حسین آبادی اضافه کرد: نمازهای جماعت در مساجد مقام، حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) و شبستان های کربلا و امام حسن عسکری(ع) و نیز صحن مسجد، در این ایام اقامه می شود.
وی ابراز کرد: علاوه بر این، سه شنبه هفته آینده مسجد مقدس جمکران میزبان کاروان «زیر سایه خورشید» با حضور خادمان آستان قدس رضوی می شود. برگزاری کارگاه های آموزشی، برگزاری آئین عقد ازدواج زوج های جوان در اتاق عقد مسجد، اجرای برنامه های ویژه کودکان و نوجوانان، ارائه مشاوره های راویان انتظار و حضور خادمان منادیان معروف در مسجد از دیگر برنامه هایی است که در طول دهه کرامت در میعاد منتظران اجرا می شود.
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به انتشار تولیدات رسانه ای و مجازی مسجد مقدس جمکران برای این دهه مبارک، ابراز کرد: مشارکت در پویش همه خادم الرضائیم و تبیین شعار خدمت کریمانه و جهاد عالمانه، مولفه های دختر الگوی تراز اسلامی، رابطه امام خمینی(ره) و مسجد مقدس جمکران، امام رضا(ع) محور وحدت با شعار همه خادم الرضائیم و ابعاد دشمنی صهیونیسم با اسلام و تشیع نیز برای دهه کرامت تدارک دیده شده است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: تبیین و ترویج معارف دعای امام رضا(ع) برای حضرت بقیة الله الاعظم(عج)، دعایی که از ناحیه یونس بن عبدالرحمن به ما رسیده است نیز در دستور کار مسجد برای دهه کرامت است.
علاقه مندان برای کسب اطلاع از جزئیات این برنامه ها می توانند به پایگاه اطلاع رسانی مسجد مقدس جمکران https://jamkaran.ir/ مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha