دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
وقف

حوزه/ برای اولین بار مرکز تخصصی فقه و حقوق حضرت ولیعصر(عج) بعد از اخذ مجوزهای لازم، اقدام به راه‌اندازی و جذب دانش‌پژوه در رشته «فقه و حقوق وقف» برای سال تحصیلی جاری (۱۴۰۲-۱۴۰۱) نموده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، این مرکز آموزشی سطوح عالی حوزوی، تحت اشراف آیت‌الله آملی لاریجانی در سال ۱۳۹۹ تاسیس شده است و تاکنون در دو رشته سطح ۳، فقه و حقوق خصوصی» و «فقه و حقوق جزاء و جرم شناسی» در حال فعالیت علمی و پژوهشی بوده است؛ با توجه به درس خارج ایشان که چندسالی است در موضع وقف برگزار می‌شود، پذیرش دانش‌پژوه در رشته «فقه و حقوق وقف» را از میان طلاب درس خارج در برنامه آموزش خود قرار داده است.
آزمون علمی مرحله اول این مرکز، روز چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۳/۱۱ در مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) در قم برگزار شد. در این آزمون طلاب درس خارج برای ورود به سه رشته «فقه و حقوق خصوصی»، «فقه و حقوق جزاء و جرم شناسی» و «فقه و حقوق وقف» در سطح ۳ رقابت کردند. پیش بینی می شود نتایج این آزمون تا پایان خرداد ماه سال جاری اعلام شود.

این مرکز تخصصی، رشته های علمی را با نگرش تربیت اجتهادی فضلا مورد توجه قرار داده و پشتیبانی های علمی قابل توجهی را در این زمینه از طلاب شاغل به تحصیل به عمل می آورد. خاطرنشان می گردد: تأسیس رشته سطح ۴ فقه و حقوق خصوصی با رویکرد حقوق قراردادها نیز در این مرکز در درست پیگیری است و پس از دریافت مجوزهای لازم نسبت به راه اندازی آن اقدام مقتضی انجام خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha