جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بازدید آیت الله اعرافی از پیزای

حوزه/ آیت الله اعرافی و هیئت همراه با کاردینال لوئیس فرانسیسکو لادارییا فر ور، رئیس و مسئولان مجمع دکترین ایمان واتیکان که یکی از مجامع با سابقه و پر اهمیت واتیکان می باشد، دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی و هیئت همراه با کاردینال لوئیس فرانسیسکو لادارییا فر ور، رییس و مسئولان مجمع دکترین ایمان واتیکان که یکی از مجامع با سابقه و پر اهمیت واتیکان می باشد، دیدار و گفت وگو کرد.

مدیر حوزه های علمیه در این دیدار پس از معرفی اجمالی حوزه های علمیه و ظرفیت های آن بیان داشت: «دوران کنونی تحت تأثیر امواج مدرنیته و مکاتب فکری متنوّع دچار بحران های معنوی، اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی است و حلّ معضلات کنونی نیازمند تحقیق، نظریه پردازی و همکاری و همفکری صاحب نظران ادیان است».

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با تأکید بر ضرورت پاسخگویی به شبهات و هجمه های وارد بر دین، اخلاق و معنویت افزود: «در تعالیم اسلام و به ویژه معارف اهل بیت علیهم السلام، ابعاد فطری انسان و وجوه مشترک میان بشریت مورد اهتمام واقع شده و با نگاهی متعادل و جامع به ابعاد متنوّع انسانی، پاسخگویی به نیازهای بشر از سوی ادیان را منوط به شناخت جنبه های مادی، معنوی و اجتماعی بشر با رویکرد فطری دانست».

در ادامه، کاردینال لوئیس فرانسیسکو لادارییا فر ور، رییس مجمع دکترین ایمان که در سده های گذشته متولّی تفتیش عقاید مسیحیان بود، در توضیح فعّالیت های این مجمع گفت: «بیش از یکصد سال است که در مسیحیت، تفتیش عقاید وجود ندارد و اولویت این مجمع، پاسخگویی به شبهات دینی و دفاع از آموزه های دینی و تعمیق آن است و تلاش می کنیم تا با انحرافات دینی مقابله نماییم».

وی ضمن استقبال از این ملاقات و با بیان اینکه این هیئت، اولین گروهی است که از مجمع دکترین ایمان بازدید می کند، ابراز امیدواری کرد تا در آینده بتواند به ایران سفر کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha