سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ آیت الله اعرافی و هیئت همراه با کاردینال لئوناردو ساندری، رئیس مجمع کلیساهای شرقی که کلیساهای کاتولیک کشورهای آسیایی از جمله کلیساهای ایران زیر نظر وی اداره می شود، دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی و هیئت همراه با کاردینال لئوناردو ساندری، رئیس مجمع کلیساهای شرقی که کلیساهای کاتولیک کشورهای آسیایی از جمله کلیساهای ایران زیر نظر وی اداره می شود، دیدار و گفت‌وگو کرد.
مدیر حوزه های علمیه در این دیدار علاوه بر تبیین ظرفیت های حوزه های علمیه بیان کرد: اسلام اگرچه در درون خود مذاهب گوناگون با مشترکات فراوانی دارد، امّا مکتب تشیّع به شکل خاصّ رویکردی تقریبی، امّت گرا و ادیانی دارد و انقلاب اسلامی، بر این ویژگی تأکید داشته و تلاش می کند تا با تکیه بر مشترکات، همکاری های پیروان ادیان را توسعه و تعمیق ببخشد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: راهبرد حوزه های علمیه در برنامه ریزی ها، توجّه به مطالعات بین الأدیانی، به خصوص مطالعات اسلام و مسیحیت و به ویژه مطالعات تشیّع و کاتولیک می باشد و در این راستا رشته های متنوّع ادیانی طرّاحی شده و تاکنون صدها کتاب، مقاله و پایان نامه به رشته تحریر در آمده است.
وی ابراز امیدواری کرد با انجام این سفر و توسعه همکاری ها، شاهد برنامه های مشترک متعدّدی از جمله تدوین سند همکاری مشترک باشیم.

کاردینال ساندری نیز ضمن تشکر از انجام این سفر بیان کرد: ما تلاش می کنیم تا با ایجاد یک اخوّت میان همه انسان ها و به ویژه میان مسیحیان و مسلمانان، جهان جدیدی را بسازیم و عشق ورزی، صلح و برادری را ترویج کنیم.

وی افزود: آرزومندیم تا گرسنگی و جنگ از جهان رخت بر بسته و انسان های مناطق مختلف جهان بتوانند با حداقل امکانات، به کرامت واقعی خود دست پیدا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha