دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام سید نوراله افشار

حوزه/ خطیب جمعه چرام گفت: مهمترین موضوع در جشنواره کن اهانت به مقدسات دینی در ساختار محتوایی خصوصاً در لوح تبلیغی (پوستر فیلم) و تحقیر فرهنگ ایرانی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام سید نورالله افشار در خطبه های نمازجمعه این هفته چرام اظهار کرد: فیلم سخیف و بی‌ارزش عنکبوت مقدس که فاقد ارزش‌های یک اثر هنری است و در نگاه عمومی و تماشاگران در پایین‌ترین رده قرار گرفت، توسط طراحان و سیاست‌گذاران ماسونی «جشنواره کن» کاندیدای نخل طلایی شد و بازی معمولی یک بازیگر زن ایرانی، به مقام اول دست یافت.

وی افزود: مهمترین موضوع در این فیلم اهانت به مقدسات دینی در ساختار محتوایی خصوصاً در لوح تبلیغی (پوستر فیلم) و تحقیر فرهنگ ایرانی است.

خطیب جمعه چرام بیان کرد: جشنواره فیلم کن در سال ۱۹۴۶ با حمایت وزارت خارجه فرانسه راه‌اندازی شد و در سال‌های اخیر توجه جشنواره به اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی بسیار چشمگیر بوده که در خط سیر طراحان اصلی این جشنواره، هر فیلمی با هر تراز از مقبولیت هنری که به تاریک‌نمایی ایران عزیز و سیاه‌نمایی چهره نورانی اسلام عزیز بپردازد به‌نوعی مورد توجه و تمجید واقع می‌شود.

وی اظهار کرد: همه ما براین باوریم، اکثر هنرمندان کشورمان نسبت به اسلام بزرگ و امام رئوف و ایران عزیز اعتقاد راسخ دارند و انتظار عمومی این است که در محکومیت این‌گونه اقدامات ضدفرهنگی و ضد اخلاقی و ضدایرانی مواضع روشن و محکم‌تری بگیرند.

خطیب جمعه چرام در ادامه به رحلت امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: در زندگی امام اصلی ترین نکته، توجه به خدا و کمک خواستن از اوست. اراده، قاطعیت، علم، شجاعت، صدق، صراحت و تقوا ، ویژگی های بارز امام بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha