شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
صغیرا

حوزه/ حجت الاسلام صغیرا گفت: دشمن اکنون بیشترین هجمه خود را نسبت به زنان و بانوان اعمال می کند و باید حواس ها جمع باشد؛، بانوان باید هویت اسلامی و این حجاب خود را حفظ کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام علی صغیرا، شامگاه یکشنبه در همایش ویژه بیعت بانوان اصفهانی باولایت، در گلستان شهدای اصفهان اظهار کرد: وقتی به تاریخ اسلام نگاهی می اندازیم، شاهدیم که بانوان از همان ابتدای بعثت پیامبراکرم(ص) نقش مهمی را ایفا کردند، تا جایی که می بینیم حضرت خدیجه کبری(ره) یک رکن رکین در نشر اسلام بود .

وی با بیان اینکه حتی در زمان امیرالمومنین علی(ع) اگر حضرت فاطمه زهرا(س) نبود، اسلام نابود می شد، گفت: حضرت زهرا(س) یک تنه ایستاد و اسلام و امام زمان خود را حفظ کرد.

کارشناس دینی تصریح کرد: حضرت زینب(س) و بانوانی که در کربلا بودند، نقش بسیار مهمی را ایفا کردند؛ اگر زنان نبودند قطعا امام سجاد(ع) هم در کربلا به شهادت می رسیدند و دشمن به اهدافی که می خواست می رسید، دشمن فکر نمی کرد که بانوان بتوانند این گونه بعد از این مصیبت که «مصیبتا ما اعظمها» بود، از اسلام حفاظت کنند.

حجت الاسلام صغیرا ادامه داد: حضرت فاطمه معصومه(س) نقش بسیار مهمی را به عنوان یک زن در تاریخ اسلام ایفا کردند و با آمدن به ایران و ولایت پذیری و دلدادگی نسبت به حضرت رضا(ع) یک حماسه معنوی را در ایران ایجاد کردند که به برکت این بانو امروزه هزاران عالم در جوار مضجع مبارک حضرت تربیت شده اند و در جای جای جهان مشغول تحقیق و تبلیغ هستند.

بیشترین مبارزه رضا شاه با عالمان دین و زنان با حجاب بود

وی تاکید کرد: در همین عصر معاصر ،شخصی مانند رضاشاه در این کشور حکم کرد و با دو گروه بیشتر از همه مبارزه نمود، یکی علمای دین بودند که عمامه ها را از سر آنها برداشت و دیگر گروه بانوان بودند و چادر را از سر این زن ها کشید، چون می دانست تا زمانی که بانوان چادر و حجاب دارند، فرزندانی مثل شهید مدرس در دامن آنها تربیت می شود.

کارشناس دینی عنوان کرد: دشمن این مطلب را کامل متوجه شده که تا زنان ما عفت و حجاب دارند از آنها فرزندانی چون شهید بهشتی، شهید مطهری، شهید سلیمانی و شهید محسن حججی ها و.. تربیت می شوند.

حجت الاسلام صغیرا با تاکید براینکه هجمه علیه بانوان عفت دار این سرزمین همیشه بوده است، گفت: در ماجرای کشف حجاب وقتی بانوان در مسجدگوهرشاد تحصن کردند، رضاشاه دستور داد درهای مسجد گوهر شاد را بستند و آنجا را به گلوله بست.

وی ادامه داد: اگر قبل از انقلاب ۱۰هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی شد و در زمان دفاع مقدس بیش از ۲۳۰هزار شهید جان خود را فدا کردند، این شهدا مادرانی داشتند که آنها را این گونه تربیت کرده بودند؛ دشمن متوجه شده، یک مادر چگونه می تواند در نقش تربیت موثر باشد.

زنان هستند که مردانی حماسه آفرین تربیت می کنند

وی اظهار کرد: رهبر انقلاب فرمودند بالاترین شغل برای زن در خانه و در تربیت فرزند و همسرداری تعریف می شود، این یک حقیقت است، چون این جایگاه را کس دیگری نمی تواند جز مادر پُر کند. یعنی اگر زنان در خانواده نباشند، نخ تسبیح خانواده پاره می شود؛ زنان هستند که مردانی حماسه آفرین تربیت می کنند، فقط یک مادر تربیت شده در مکتب اسلامی می تواند وقتی خبر شهادت شوهر و فرزندانش را به او دادند، گریه کند و بگوید، چرا خود من لیاقت ندارم به شهادت برسم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha