دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دیدار خادمان قرآنی با آیت الله سعیدی

حوزه/ دیدار صمیمی خادمان قرآنی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها با آیت‌الله سعیدی، هم‌زمان با ایام دهه کرامت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد مشرف، مدیر معارف قرآن و عترت آستان کریمه اهل بیت(س) در این دیدار که شب گذشته در شبستان حضرت زهرا سلام‌الله علیها برگزار شد، ضمن گرامیداشت دهه کرامت و میلاد باسعادت علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام و خیرمقدم به تمام خادمان قرآنی حرم کریمه اهل‌بیت(ع)، خدمت به قرآن و اهل‌بیت(ع) را توفیقی الهی دانست.

وی در ادامه به برنامه‌های قرآنی خادمان قرآنی حرم در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه ترتیل خوانی از باشکوه‌ترین برنامه‌های قرآنی حرم مطهر فاطمه معصومه سلام‌الله علیها است که مورد تحسین رهبر فرزانه انقلاب اسلامی نیز قرارگرفته است؛ این برنامه سرآغاز مجموعه برنامه‌های ترتیل خوانی رمضانیه در سراسر کشور بود.

مدیر معارف قرآن و عترت آستان مقدس بانوی کرامت، برنامه‌های چهارگانه ترتیل خوانی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها در ماه مبارک رمضان را موردتوجه قرارداد و اذعان داشت: در ویژه‌برنامه ترتیل خوانی رمضانیه حرم مطهر، از ظرفیت ۴۶ نفر از قاریان ملی و بین‌المللی استفاده‌شده است.

وی برنامه ترتیل خوانی بانوان را از دیگر برنامه‌های خادمان حرم در ماه مبارک رمضان توصیف کرد و ابراز داشت: این برنامه همه روز از ساعت ۱۱ در شبستان نجمه خاتون برگزار شد؛ در این ویژه‌برنامه از ترتیل خوانی ۵۳ نفر از بانوان قرآنی ازجمله ۲۱ نفر از مرتلین نوجوانان استفاده شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مشرف ذکر و تفسیر آیات قرآنی با حضور اساتید برجسته قرآنی حوزه‌های علمیه را از دیگر برنامه‌های رمضانیه دانست و یادآور شد: ویژه‌برنامه‌های عزاداری و مدیحه‌سرایی در ایام موالید و شهادت ماه مبارک رمضان برگزار شد.

وی افزود: یکی دیگر از برنامه‌های قرآنی خادمان حرم کریمه اهل‌بیت(س) برنامه ترتیل خوانی حافظان قرآن کریم بود، که همه روز در ماه مبارک رمضان و بعد از نماز صبح برپا و برنامه بسیار جذاب با حضور حافظان قرآن کریم و استقبال پرشور مردم شکل گرفت.

مدیر معارف قرآن و عترت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با بیان این‌که جمعیت قابل‌توجهی از زائران در برنامه ترتیل خوانی حافظان قرآن شرکت نمودند، اظهار داشت: در این برنامه از حضور جوانان قاری بهره‌مند شده، ترتیل خوانی جوانان و حافظان نوجوان با شور بیشتری برگزار شد.

وی بابیان این‌که ویژه‌برنامه ترتیل خوانی نوجوانان قرآنی در ماه مبارک رمضان در دو بخش قرائت نیم جزء و جنگ معارفی برگزار شد، خاطرنشان ساخت: همه‌روزه در ماه مبارک رمضان، بعد از ویژه‌برنامه‌های تلاوت و ترتیل قرآن کریم، حلقه‌های قرآنی با عنوان ضیافت نور شکل گرفت و زائران با حضور مرتلین از آموزش‌های قرآنی و مهارت‌هایی که از ناحیه استادان ارائه شد، بهره‌مند گشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مشرف برپایی ویژه‌برنامه مستقل خواهران قرآنی را موردتوجه قرارداد و اذعان داشت: خیمه ضیافت الهی در شب‌های ماه مبارک رمضان با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیره استان قم از دیگر برنامه‌های خادمان قرآنی حرم کریمه اهل‌بیت(س) در ماه مبارک رمضان بود.

وی ضمن اشاره به برنامه‌های پیش روی خادمان قرآنی حرم کریمه اهل‌بیت(س)، تصریح کرد: به مناسبت ایام دهه ولایت دو برنامه کرسی تلاوت فاطمی و بحث فرازخوانی ترتیل آیات ولایت به مناسبت ایام ولادت امیر المومنین علی علیه‌السلام برپا خواهد شد.

گفتنی است؛ تلاوت آیاتی از قرآن توسط تعدادی از خادمان قرآنی حرم کریمه اهل بیت(س) و بیان نظرات و دیدگاه‌های ایشان به‌منظور رشد و توسعه برنامه‌های قرآنی حرم، زینت بخش این مراسم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha