جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جشن دختران بهشتی در بوشهر

مراسم جشنی به مناسبت دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها با عنوان "دختران بهشتی" در بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، جشن "دختران بهشتی" به مناسبت دهه کرامت و میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، به همت مدیریت حوزه علمیه خواهران استان بوشهر و با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و شرکت مردم ولایتمدار بوشهر، در مصلای جمعه این شهر برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه حضرت معصومه(س) در بین ائمه(ع) جایگاه بسیار بالایی دارد، گفت: حضرت از معدود بانوانی هستند که ائمه(ع) در شأن ایشان سخن گفته‌اند.

وی ادامه داد: امام صادق(ع)، امام موسی بن جعفر(ع)، امام رضا(ع) و امام جواد(ع) همگی در روایات خود اشاره داشته‌اند که هرکس حضرت معصومه(س) را در قم زیارت کند، بهشت بر او واجب است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به جایگاه رفیع حضرت معصومه(س) به بیان علت این مقام پرداخت و افزود: این حضرت ویژگی‌هایی داشتند که اولین‌ آن، ایمان است.

وی با بیان آیه ۷ سوره بیِّنه، ادامه داد: دومین ویژگی آن حضرت، تقوا و عمل صالح است؛ چنانچه خداوند متعال می‌فرماید: «به درستی کسانی که ایمان آورده و اعمال صالح به جا آورده‌اند، بهترین خلق خدا هستند».

امام جمعه بوشهر با اشاره به دیگر ویژگی‌های حضرت معصومه(س)، تصریح کرد: ولایتمداری از صفات برجسته این بانوی بزرگوار به شمار می‌رود؛ آن هنگام که احساس نیاز به حضور در کنار برادر و امام خود کرد در مسیر هجرت قرار گرفت و به سوی ایشان شتافت.

حجت الاسلام صفایی بوشهری، ویژگی دیگر حضرت معصومه(س) را پارسایی و عبادت برشمرد و اظهار کرد: در زمانی که خاندان حضرت موسی بن جعفر(ع) در فشار و تنگنا بودند، ایشان با تمام وجود استقامت کرد و در این راه صابر بود.

در حاشیه جشن «دختران بهشتی»، ویژه برنامه‌ای کودکانه در قالب بازی، نقاشی و قصه‌گویی به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر برگزار شد.

این مراسم که با مداحی محمدرضا رازقی‌پور، ذاکر اهل بیت(ع) و هم‌خوانی سرود «سلام فرمانده» همراه بود، با اجرای مسابقه برای دختران و اهدای ۸ کمک هزینه سفر به مشهد مقدس به پایان رسید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha