دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
المصطفی

نشست جمعی از ائمه جماعات مساجد اهل سنت و فعالان فرهنگی روسیه با رئیس نمایندگی جامعة المصطفی خراسان، در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین صالح، در نشستی با جمعی از ائمه جماعات و فعالان فرهنگی اهل سنت روسیه، ضمن ابراز خرسندی از این دیدار اظهار داشت: تقارن حضور شما را در مشهد الرضا علیه السلام با ایام ولادت این امام رئوف و عالم آل محمد(ص) گرامی می داریم.

وی افزود: امام رضا علیه السلام اسوه اخلاق و علم و رأفت هستند و از رسول خدا(ص) آمده است: به زودی یک پاره ای از تن من در سرزمین خراسان و شهر طوس دفن می شود که هر کس آن را زیارت کند بهشت بر او واجب می شود لذا مشتاقان بسیاری از سراسر عالم پیوسته زائر این مضجع نورانی هستند.

رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان ادامه داد: روسیه به عنوان یک کشور بزرگ و تاثیرگذار در منطقه و جهان است که ارتباطات سیاسی، اقتصادی و علمی خوبی با ایران دارد و همچنین روابط علمی و دینی مردم دو کشور برای ما بسیار ارزشمند است.

وی اضافه کرد: بحث توسعه الحاد، سست کردن اعتقادات جوانان نسبت به الوهیت و ترویج بی دینی در میان جوانان کشورهای مسلمان، جدی ترین دسیسه و مسئله اول اتاق فکر دشمن و اصلی ترین آسیب جامعه امروز است.

حجت الاسلام والمسلمین صالح تصریح کرد: یک عالِم باید بتواند سؤال های نسل جوان را با مطالعه دقیق از کتاب و سیره پیامبر (ص) و اهل بیت(ع) پاسخ بدهد و این یک مسئولیت بزرگ است.

وی عنوان کرد: ما باید به جهان اسلام به عنوان یک امت واحده نگاه کنیم و امروز نگاه جمهوری اسلامی ایران به مسلمانان جهان چنین نگاهی است و نگاه امتی نیاز جدی امروز جهان اسلام است.

عضو هیئت علمی المصطفی متذکر شد: امروز حضور مسلمان در کنار هم و در یک صف واحد نشان از فرهنگ و ‌عقلانیت در میان مسلمانان و موجب نا امیدی دشمنان است.

وی با اشاره به ویژگی های مکتب انقلاب و اصول حضرت امام خمینی (ره)، اظهار داشت: ایمان به خدا و سنت پیامبر(ص)، علم و دانش، توسعه عدالت، مبارزه با ظلم و کمک به مظلوم و اتحاد جهان اسلام و مسلمانان برگرفته از پیام تقریبی و حیات بخش قرآن کریم و اسلام ناب محمدی از مهمترین و اساسی ترین اصول اندیشه و گفتمان حضرت امام خمینی(ره) بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha