سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
ی

مبلّغ کاروان زیر سایه خورشید اعزامی از آستان قدس رضوی به کاشان گفت: فلسفه حرکت کاروان‌های زیر سایه خورشید و برگزاری جشن‌های ملی زیر سایه خورشید زیارت از راه دور، خدمت کریمانه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان حجت‌الاسلام مرتضی عباس نژاد شامگاه روز گذشته در هیئت چهارده معصوم زیارت پنجه شاه کاشان اظهار داشت: جشن‌های ملی زیر سایه خورشید فقط یک جشن نیست، بلکه اجرای مجموعه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی، معرفتی و معنوی، فعال سازی حلقه‌ها و تشکل‌های مردمی با روحیه جهادی و هم افزایی است که حداقل هر کدام فعالیت خود را از ۲ تا سه ماه قبل با فعال سازی حلقه های میانی در شهر و روستاها آغاز کردند.

وی با اشاره به اجرای ۷۰ برنامه کاروان زیر سایه خورشید در ۳۰ نقطه از شهر و روستاهای کاشان در قالب پرچم گردانی، دیدارهای مردمی کاروان‌های زیر سایه خورشید و استقبال مردمی از آنها، عیادت بیماران، حضور در بقاع متبرکه کاشان با ظرفیت بسیار بالا، دست بوسی خانواده شهیدان و سایر موارد افزود: تمام این برنامه‌ها به همت تشکل‌های مردمی و با هماهنگی و همت طیف وسیعی از جوانان موسسه خادمان حضرت رضا(ع) در شهرستان انجام شد که خروجی و کارکردهای فرهنگی مذهبی مهمی دارد.

به گفته وی، تبیین زیارت از راه دور، خدمت کریمانه با اتصال به فرهنگ رضوی، ایجاد زمینه سفر زائر اولی‌ها در قالب زیارت آسان و با عزت و القای معرفت حضور امام در زندگی از جمله کارکردهای فرهنگی مذهبی حضور خادمان حرم رضوی در قالب کاروان‌های زیر سایه خورشید در بین مردم سراسر ایران است.

مدیر عامل موسسه خادمان حضرت رضا(ع) کاشان نیز با اشاره به ارزیابی و کارکردهای مثبت برگزاری جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو و برنامه‌های کاروان‌های زیر سایه خورشید در کاشان، گفت: رویکرد جشنواره ملی آه و آهو برگزاری محفلی به نام امام رضا(ع) برای بهره‌مندی تمامی خانواده‌ها به ویژه خانواده‌های مذهبی و عرض ارادت آنها به هشتمین امام شیعیان است.

روح الله توکلی افزود: بازخورد قابل توجه و مهم برگزاری جشنواره ملی آه و آهو حضور فراوان خانواده‌ها و استفاده از برنامه‌های متنوع آن بویژه غرفه‌های کودک و نوجوان با حضور میانگین ۷۰۰ کودک در هر شب برگزاری جشنواره همراه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشا است.

وی تصریح کرد: استفاده مخاطبان جشنواره از غرفه‌های پرسش و پاسخ و رفع شبهات دینی بیانگر دغدغه مذهبی شهروندان دارالمومنین کاشان و اهتمام آنها در رفع شبهات و معرفت افزایی دینی است.

به گفته وی، شور و شعفی که خادمان حرم رضوی با کاروان زیر خورشید در سراسر ایران ایجاد کردند وصف ناپذیر و سرشار از خیر و برکت و عزت و رحمت و نعمت برای آن نقطه‌ای است که میزبان کاروان زیر سایه خورشید هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha