پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست همگرایی در جامعه الزهرا

حوزه/ نشست هم‌گرایی مصاحبه گران جامعة الزهرا علیهاالسلام و مسئولان بخش پذیرش با حضور سرکار خانم برقعی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، هم‌زمان با ایام دهه کرامت و ولادت باسعادت ثامن‌الحجج، امام رضا علیه‌السلام ، به‌منظور بررسی راه‌های همکاری بیشتر مشاوران با بخش پذیرش و حضور مؤثر آنان در جلسات مصاحبه پذیرشی، جلسه‌ای با حضور مشاوران و مصاحبه گران مرکز مشاوره و مسئولان اداره پذیرش با حضور سرکار خانم برقعی مدیر جامعة الزهرا علیهاالسلام و سرکار خانم افتخار یوسفی معاون آموزش و تربیت برگزار شد.

در ابتدای جلسه حجت‌الاسلام‌ علی‌اصغر اخوی مدیر مرکز مشاوره با اشاره به اهمیت و جایگاه فاخر، مهم و تأثیرگذار جامعة الزهرا علیهاالسلام در ترویج فرهنگ دینی و لزوم گزینش افراد مناسب برای ورود به این موسسه علمی گفت: حضور کارشناسان و متخصصان امر مشاوره جهت انتخاب افراد برتر بسیار مؤثر است.

وی، ضمن اشاره به تفاوت امر مصاحبه با مشاوره تأکید کرد: برای شناسایی شخصیت افراد، سلامت روان، اخلاق و خانواده آنان باید دقت بیشتری کرد. ازاین‌رو مصاحبه گران باید دوره‌های مصاحبه گری را فراگرفته و با اصول و فنون و مهارت‌ها و شیوه‌های مصاحبه آشنا گردند.

مدیر مرکز مشاوره، در ادامه ضمن تأکید بر رعایت قوانین و مقررات پذیرش طلاب جدید بر همراهی، همکاری و هماهنگی با اداره پذیرش تأکید کرد.

در این جلسه همچنین برخی از مشاوران مصاحبه‌گر نظرات و پیشنهادهای خود را ارائه دادند. سپس سرکار خانم ارمکان مدیر اداره پذیرش ضمن تقدیر از مشاوران محترم مرکز مشاوره که همیشه همکاری‌های لازم را با بخش پذیرش داشته‌اند گفت: اصل انتخاب برای رسیدن به چشم‌انداز جامعة الزهرا علیهاالسلام بسیار با اهمیت است.

وی، اظهار داشت: مشاوران در خصوص طلاب خوابگاهی و غیرحضوری به دلیل شرایط خاص باید دقت بیشتری نمایند برای همین مشاوران نیازمند یکسری فنون مصاحبه هستند تا در امر انتخاب موفق‌تر عمل کنند.

سپس سرکار خانم احمدی، نماینده مدیر در امر پذیرش ضمن تائید مطالب مطرح‌شده و تشکر از مشاوران، بر موضوع تخصصی بودن مصاحبه و تفاوت آن با مشاوره تأکید کرد.

در ادامه این جلسه سرکار خانم برقعی نیز ضمن تقدیر از تشکیل این جلسه و همراهی مرکز مشاوره در موضوعات مختلف مجموعه، به برخی از صفات مشاور که در آیات و روایات آمده اشاره و بیان کرد: مشاوران باید صفاتی مانند تقوی، صبر، سعه صدر، علم و حلم، رازداری، امانت‌داری و نظم را داشته باشند و در مصاحبه‌ها آن‌ها را رعایت کنند.

مدیر جامعة الزهرا علیهاالسلام ضمن اشاره به افزایش ده درصدی متقاضیان ورود به این موسسه علمی آموزشی در سال جاری اظهار داشت: مصاحبه گران اولین افرادی هستند که متقاضیان با آن‌ها مواجه می‌شوند و از آنجاکه انتظارات خاصی از دانش‌آموختگان به‌ویژه مشاوران دارند باید با بهترین وجه حتی با کسانی که به هر دلیلی احراز صلاحیت نشده و پذیرفته نمی‌شوند برخورد نمایید تا خاطره خوب حضور در این مجموعه در ذهن آن‌ها نقش ببندد.

سرکار خانم برقعی از مشاوران مصاحبه‌گر خواست تا کمال همکاری و همراهی را با اداره پذیرش، داشته باشند و باری را از دوش آنان بردارند و پذیرش را در رأس امور خود قرار دهند.

وی، همچنین عملکرد فرایندی و شبکه‌ای را از اولویت‌های مجموعه دانست و تأکید کرد: تلاش کنید نکات و امتیازات افراد را که در مصاحبه‌ها به دست می‌آورید به‌منظور بهره‌مندی از آن‌ها جهت برنامه‌ریزی‌های آینده ثبت نمایید.

در پایان این جلسه سرکار خانم یوسفی معاون آموزش و تربیت افزایش ده درصدی متقاضیان ورود به جامعه را از شاخص‌های امیدوارکننده دانست و خاطرنشان کرد: نقطه آغاز طرح تحول نظام آموزشی ورودی‌های جامعة الزهرا علیهاالسلام هستند ازاین‌رو اطلاعاتی که در مصاحبه‌ها کشف می‌شود اعم از استعدادها، توانمندی‌ها و علاقه‌مندی‌ها حتماً در پرونده ثبت گردد تا زمینه تحقق برخی از آن‌ها در مسیر تحصیل فراهم گردد.

وی، همچنین تأکید کرد: باتوجه به هدف ما در جذب حداکثری باید کسانی را که پذیرفته نمی‌شوند به سایر برنامه‌های جامعة الزهرا علیهاالسلام از جمله آموزش‌های آزاد هدایت نماییم تا بتوانند از ظرفیت آن‌ها استفاده نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha