دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
بق

حوزه / نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: طرح ضیافت اندیشه با هدف افزایش آگاهی اساتید اجرا می‌شود، بنابراین بهتر است این طرح را قدر بدانیم و از آن نهایت استفاده را ببریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام سید سعید حسینی، امروز در طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه که در دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد، با بیان حدیثی از امام موسی کاظم(ع) در خصوص مدارا در دین، اظهار داشت: طرح ضیافت اندیشه با هدف افزایش آگاهی اساتید اجرا می‌شود، بنابراین بهتر است این طرح را قدر بدانیم و از آن نهایت استفاده را ببریم.

وی با اشاره به جایگاه بالای اساتید، تصریح کرد: اساتید دانشگاه‌ها به عنوان عالمان و دانشمندان جامعه، در رشته خود متخصص هستند.

کورش ساکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز در این مراسم با بیان اینکه مغز، منشا اندیشه است اما فیزیک مغز تولید کننده فکر و اندیشه نیست، اظهار داشت: فکر یک منشا فرا زمینی و ملکوتی دارد و نامحدود است.

وی افزود: اندیشه و تفکر، فرق عمده انسان با سایر موجودات است و همین ویژگی باعث می‌شود که انسان اشرف مخلوقات باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تصریح کرد: خداوند امانتش را به همه موجودات عرضه کرد، اما فقط انسان این امانت را قبول کرد، اما متاسفانه انسان نتوانست به خوبی حق مطلب را ادا کند.

وی با اشاره به اینکه از نظر فلاسفه، انسان موجودی زنده است که می‌تواند اندیشه کند، گفت: جسم نابود می‌شود، اما اندیشه و آگاهی ماندگار خواهد بود و لذا ما به واسطه اندیشه و آگاهی خود مورد بازخواست قرار خواهیم گرفت.

حجت الاسلام علی روحانی مسئول سابق نهاد رهبری دانشگاه کاشان نیز با اشاره به اهمیت توجه به علم و دانش، اظهار داشت: یکی از موضوعات که در همه قرون و سال‌ها به عنوان ارزش شناخته شده است، علم و آگاهی می‌باشد و یکی از چیزهایی که پایانی ندارد نیز، فراگیری علم است.

حجت الاسلام روحانی، به اشاره به آیات قرآن در رابطه با علم آموزی، مطرح کرد: معلومات انسان، همانند قطر دایره‌ای است و مجهولات، مساحت دایره، بنابراین هر چه معلومات بیشتر باشد به چشم انداز مجهولات بیشتری پی می‌بریم.

وی با تاکید بر اینکه غرور علمی، یکی از خطرات بزرگ است، تصریح کرد: طبق آیه صریح قرآن، دین اسلام بر تمام عالم غالب خواهد شد، البته نه با جنگ بلکه با علم این مهم محقق می‌شود.

امام جمعه موقت آران و بیدگل خاطر نشان کرد: علم وقتی توام با عمل باشد و در جامعه نیز جایگاه خودش را پیدا کند، شاهد پیشرفت جامعه خواهیم بود.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha