سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه / نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: ضروری است تا باغستان قدیمی قزوین که تاریخچه بسیار طولانی دارد را حفظ کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه با تبریک میلاد امام رضا(ع)، اظهار داشت: در روایتی از امام رضا(ع) نقل شده است که "رحمت خدا شامل حال کسی می‌شود که که امر ما را زنده کند"، یعنی همه درهای رحمت خدا به روی کسی باز می‌شود که می‌خواهد دین خدا زنده باشد، مساجد آباد باشند، وحدت و انسجام بین صفوف مسلمین محکم باشد، محبت و دوستی در چهره بندگان خوب خدا دیده شود و فقر و بیکاری وجود نداشته باشد.

امام جمعه قزوین افزود: ما می‌خواهیم از آن دسته افرادی باشیم که امر امام رضا(ع) را احیا کنیم و پای کار آن حضرت(ع) باشیم، اما سوال این است که باید از کجا آغاز کنیم؟ آیا همین که به پابوسی ایشان برویم کافی است؟

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه زیارت حضرت کار بسیار پسندیده‌ای است، اما کافی نیست، بیان کرد: شخصی به محض این که این جمله را از امام رضا (ع) شنید، سؤال کرد که چطور می‌توانیم امر شما را احیا کنیم و کار شما را پیش ببریم؟ و سپس حضرت(ع) فرمود ند، ابتدا یاد بگیرید ما چه می‌گوییم و چه می‌خواهیم، اگر آیات قرآن، احادیث و نهج‌البلاغه را ندانید، چه می‌خواهید کنید؟ بنابراین باید مطالعه داشته باشیم و باسواد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف ائمه جمعه در سراسر کشور و همچنین مخاطبان نماز جمعه این است که همیشه باید نکته جدیدی از قرآن و اهل بیت(ع) را یاد بگیرند و اگر مردم یاد نگیرند ما مقصر هستیم، چرا که نماز جمعه به عنوان یک دانشگاه دائمی، هر هفته یک کلاس جدی دارد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین با بیان اینکه امام رضا (ع) فرمودند، "ابتدا علوم را یاد بگیرید و سپس آن را به دیگران یاد بدهید، اظهار داشت: برای مثال افراد حاضر در نماز جمعه، همین حدیثی که از امام رضا(ع) بیان کردیم را در خانه برای خانواده خود بازگو کنند و این یعنی هم یاد بگیریم و هم به دیگران آموزش دهیم.

خطیب نماز جمعه قزوین تاکید کرد: درست است که مشکلات اقتصادی هم وجود دارد، اما هر چیزی جای خود دارد و دولت و مسئولان در جای خود باید همت کنند و مردم نیز لازم است دست به دست هم دهند تا این خوف و خطری که دشمن می‌خواهد به آن دامن بزند، از ما دور شود، بنابراین وظیفه هر کس جای خودش است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تاکید بر اینکه در بیان حقایق دینی باید آزاد باشیم، گفت: یک عمر تجربه کرده‌ایم که اگر ما حرف ائمه و قرآن را به مردم برسانیم و نشان دهیم، مردم بسیار استقبال می‌کنند و تشنه این معارف هستند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: بیانات نورانی رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال امام راحل(ره) بسیار حساب شده بود، ایشان در فرمایشات خود نکاتی را به عنوان سفارش و توصیه عنوان کردند.

وی تصریح کرد: نکته نخستی که مقام معظم رهبری فرمودند این بود که "نگذارید انقلاب هویت‌زدایی شود، انقلاب ما انقلاب عدالت‌خواهی بود و بر اساس ایمان، وحدت و انسجام ملی شکل گرفت، اینها ریشه‌های انقلاب است و لذا انقلاب ما یک انقلاب قرآنی و به فرمان ولی فقیه بود.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر این اصل که نگذارید انقلاب از ریشه‌های خود فاصله بگیرد، یادآور شد: مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه دروغ، فریب‌ و جنگ روانی دشمن را باید بشناسیم بر این موضوع تاکید کردند که تمام همت دشمن بر این اصل قرار گرفته است که بزرگان را در ذهن ما خراب کنند و دین و قرآن را از ما بگیرند.

امام‌جمعه قزوین با اشاره به روز صنایع‌دستی و گل و گیاه گفت: هم لازم است به طبیعت، گل و گیاه احترام بگذاریم و در حفظ آن کوشا باشیم و تلاش کنیم و هم در خانه و زندگی از گل و گیاه استفاده کنیم، چرا که موجب نشاط و شادابی انسان می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید حافظ منابع طبیعی از هر نوع آسیبی باشیم، یادآور شد: صنایع‌دستی در استان قزوین فرصت‌های بسیاری در شهر و روستا دارد و می‌توانیم با فعال کردن این ظرفیت در مسیر اشتغال زایی حرکت کنیم، موضوعی که می‌طلبد مسئولان اهتمام بیشتری نسبت به آن داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: یاد شهدای مجاهدان مؤتلفه اسلامی، شهیدان محمد بخارایی، مرتضی نیک‌نژاد، رضا صفارهرندی و حاج صادق امانی را گرامی می‌داریم و به آن بزرگواران افتخار می‌کنیم و به جوانان توصیه می‌کنیم ضمن آشنایی با این شهدای والامقام، راه جوانمردانه آن‌ها را دنبال کنند.

وی با اشاره به کشته شدن یکی از فرماندهان موساد در اربیل عراق، مطرح کرد: خوشحالیم که انتقام شهید صیاد خدایی قدری گرفته شد و صهیونیست‌هایی که به جهنم واصل شدند تنها گوشه‌ای از انتقام بود.

امام جمعه قزوین با اشاره به ترویج و توسعه سرود سلام فرمانده در کشور، یادآور شد: در قزوین نیز در روز چهارشنبه این مراسم اجرا خواهد شد و ان‌شاءالله شاهد حضور و اجتماع منظم و پرشور مردم در این برنامه خواهیم بود.

وی با اشاره به اهمیت باغستان قدیمی قزوین اظهار کرد: ضروری است تا باغستان قدیمی قزوین که تاریخچه بسیار طولانی دارد را حفظ کنیم.

امام جمعه قزوین افزود: بیش از هزار سال پیش بزرگان فرهنگ این ملت در سفرنامه‌هایشان نوشته‌اند، قزوین مانند نگینی می‌ماند که اطرافش باغ است، جالب است که گفته شده این باغ‌ها نیاز به پرچین ندارد و این نشان می‌دهد که فرهنگ مردم آنقدر بالا بوده که باغ‌ها نیاز به مانع نداشته، بنابراین لازم است این باغستان‌ها حفظ شوند و اجازه ندهیم دستخوش تخریب و تغییر قرار گیرند.

وی اظهار کرد: اگر دیدیم ولو باغستان قزوین بهانه‌ای به دست رسانه‌های بیگانه و دشمنان مکار این مملکت قرار گرفته و کاری کردند مسئولان مقابل هم قرار بگیرند، باید حواسمان را جمع کنیم که این موضوع چیز دیگری است و دارای پشت صحنه می‌باشد، البته هیچگاه مسئولان با فرهنگ و با ایمان استان ما روبروی هم قرار نخواهند گرفت.

انتهای پیام ./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha