جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
الاسدی

حوزه/ احمد الاسدی گفت: حشد الشعبی از زمان تأسیس خود مسئولیت دفاع از وطن و هر آنچه با آینده نسل های خود در ارتباط است را به دوش کشیده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، احمد الاسدی سخنگوی ائتلاف فتح عراق گفت: حشد الشعبی از زمان تأسیس خود مسئولیت دفاع از وطن و هر آنچه با آینده نسل های خود در ارتباط است را به دوش کشیده است.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی به مناسبت سالگرد تأسیس حشد الشعبی اشاره کرد: شهید ابومهدی المهندس یکی از مهم ترین دلایل انسجام و ثبات حشد الشعبی عراق است.

الاسدی از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از عراق و حشد الشعبی در مبارزه با تروریسم تشکر و قدردانی نمود و گفت: از حزب الله لبنان به خاطر تقدیم شهدا و جانفشانی ها، تشکر می کنیم.

نماینده ائتلاف فتح در بخش دیگر اظهارات خود با بیان اینکه حشد الشعبی به وجود آمده تا به فضل ثبات و صبر مجاهدان باقی بماند، گفت: ما به امانت شهید ابو مهدی المهندس وفادار باقی خواهیم ماند.

وی اشاره کرد: روز های آینده ثابت خواهد شد که این فرزند جوان وفادار است و ما زبان گویای حشد الشعبی خواهیم بود و با تمام توان از آن دفاع می کنیم؛ چرا که آن مایه امنیت عراقی هاست.

الاسدی بیان داشت: در روز فتوای جاویدان جهاد کفایی، امواج رعب و وحشتی را یادآور می شویم که مرز های عراق را در نوردید و میلیون ها نفر بعد از صدور فتوای آیت الله سیستانی برای جلوگیری از گسترش تروریست های داعش، به دفاع از عراق برخاستند.

وی با اشاره به اینکه حشد الشعبی محدود به دین یا طایفه یا نژاد خاصی نیست و به عنوان یک نهاد امنیتی و یکی از ارکان امنیت عراق باقی خواهد ماند، تأکید کرد: حشد الشعبی خط قرمز است و در برابر هرگونه مذاکره سیاسی و هرگونه سهمیه بندی تسلیم نمی شود.

نماینده ائتلاف فتح در بخش دیگر سخنان خود به استعفای جریان صدر از پارلمان عراق اشاره کرد و گفت: این مسئله بر روند سیاسی کشور بازتاب هایی دارد و این استعفا ممکن است راه حلی برای پایان بن بست سیاسی در کشور باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha