چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
انس

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان لرستان بر حفظ و حراست از محیط زیست تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد،حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، شامگاه چهارشنبه ۲۵ خرداد در محفل انس با قرآن که به مناسبت هفته محیط زیست در دفتر امام جمعه خرم آباد برگزار شد با اشاره به جایگاه و ضرورت حفظ محیط زیست، اظهار کرد: در احادیث معصومین(ع) آمده است که هر کس به درخت یا گیاهی آب بدهد مانند این است که انسان تشنه‌ای را سیراب کند و هر کس به درخت مثمری آب بدهد تا زمانی آن درخت ثمر بدهد از ثواب آن بهره‌مند است.

وی با اشاره به اینکه انسان می تواند از محیط زیست بهره‌برداری کن، اما بهره‌برداری متفاوت از تخریب است، خاطرنشان کرد خداوند زمین و دریا را مسخر انسان ساخته تا از نعمت‌های آن بهره‌مند شود.

امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه هر کس از محیط زیست به عنوان سودجویی بهره‌برداری کنند کار او مذموم است، گفت: گاهی محیط‌زیست را تخریب می‌کنند تا صنعتی ایجاد کنند، ولی آن را رها می‌کنند؛ این گونه کارها چهره استان را مخدوش کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه خداوند به استان ما نعمت فراوان، طبیعت بکر، مراتع خوب و آب فراوان عطا کرده و وظیفه ما حفظ آن است، گفت: بهره‌برداری و بهره رساندن ما در محدوده‌ای باشد که به محیط زیست آسیب نرساند.

وی در پایان با اشاره به اینکه باید به سمتی برویم فضای استان و کشور معطر به حضور قرآن در همه محافل و مجالس باشد، گفت: تلاوت حفظ و تدبر در قرآن برای کسب معرفت، محبت و اطاعت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha