چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی شیرازی

حوزه/ در امریکا که مدعی حمایت از زنان است، بیش از ۶۰ درصد از زنان مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته اند!! و ۸۹ درصد زنان امریکایی از آزار و اذیت جنسی به عنوان مهم ترین معضل اجتماعی جامعه امریکا نام می برند!!

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علی شیرازی در یادداشتی آورده است:

امیر سخن در نامه ۳۱ نهج البلاغه می فرمایند: زن، گلی لطیف و آسیب پذیر است.

این گل لطیف باید در درون حجاب و چادر قرار گیرد، تا از آسیب پذیری او کاسته شود؛ از همین رو پاسداری از شخصیت زن و مصون نگه داشتن وی از آسیب های گوناگون، وظیفه ای است که خدای عزیز و مهربان بر آن تاکید فراوان نموده است.
فطرت انسان نیز با آزادی های بی حد غریزه جنسی سازگاری ندارد؛ از اینرو تحدید و مهار کردن آن با توجه به سایر نیروهای انسانی، لازم و مطلوب است.
در شریعت اسلام هم برای پیشگیری از این انحراف، حجاب و رعایت حریم از سوی زن و مرد سفارش شده است.

اصل گرایش به حجاب نیز امری فطری است. در نگاه ارزشی اسلام، برهنگی یک امر شیطانی به حساب می آید و هر زن مسلمان، با تاکید فطرت، از تبعیت شیطان گریزان است و دوست ندارد او را پیرو شیطان بدانند.

زن، مظهر جمال خلقت است. زیبایی وجودی او نیز وی را به راه راست و درست می خواند و زن مسلمان به ندای پاک فطرت، جواب مثبت می دهد و حجاب را عامل حفظ ارزش زن و رسیدن زن به اوج کمال انسانی می داند و آن را رعایت می کند.
اندیشمندان و روان شناسان هم معتقدند که زن در طول تاریخ، برای حفظ مقام و موقعیت خود در برابر مردان، با یک الهام فطری، تلاش کرده است که خود را از دسترسی مرد دور نگاه دارد.

حجب و حیا نیز که از ویژگی های فطری زنان است، در حقیقت تدبیر آفرینش برای صیانت گوهر درونی زن و حفظ مقام و موقعیت وی در برابر مردان است.
همه ادیان، از زرتشت، یهودیت، مسیحیت، و اسلام، متناسب با فطرت زنان و بر حسب شرایط خاص زمانی، حفظ حجاب و پوشش را برای آنان در نظر گرفته اند و حجاب را امری لازم و واجب شمرده اند.

دنیای غرب، برای بهره کشی از نیروی اقتصادی زن و استفاده از کارگرانی ارزان، و برای استفاده رایگان از جنس زن، بر همه ارزش زنان و فطرت او خط بطلان کشید و به اسم آزادی زن و استقلال اقتصادی او، عظمت وجودی زن را مخدوش کرد و زن، مظهر مصرف آرایش و جلوه گری در مقابل مردان و وسیله هیجان جنسی آنان شد.
این نگاه، زن را به کالای بی ارزشی مبدل ساخت، که بازیچه دست مردان گشت و طعمه ای برای ارضای شهوت مرد به حساب آمد.
در امریکا که مدعی حمایت از زنان است، بیش از ۶۰ درصد از زنان مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته اند!! و ۸۹ درصد زنان امریکایی از آزار و اذیت جنسی به عنوان مهم ترین معضل اجتماعی جامعه امریکا نام می برند!!

آمار تعرض به زنان در هالیوود بسیار وحشتناک تر است! ۹۴ درصد زنان مشغول در سینمای هالیوود، تجاوز و تعارض جنسی را تجربه کرده اند.
آزار جنسی زنان در بزرگ ترین سازمان های غیر دولتی و موسسات وابسته به سازمان ملل تا خیریه های کوچک امریکا رواج دارد.

آمارهای رسمی انگلیس نشان می دهد که حدود یک میلیون و دویست هزار زن تا مارس ۲۰۱۷ قربانی برخی آزار و اذیت های جنسی قرار گرفته اند!!
این ظلم های به زن، برگرفته از نگاه به زن است. یونانی ها زن را موجودی پاک نشدنی و زاده شیطان می دانستند و او را از هر کاری جز خدمتکاری و ارضای غرایز جنسی مرد ممنوع المداخله می شمردند.
رومی ها زن را مظهر و سمبل شیطان و از انواع ارواح موذی می دانستند که مظهر انحراف عقل ها و مغزهاست.

امروز نیز دنیای غرب با همین نگاه، اما در قالبی روتوش شده، زن را کارگری ارزان و کالایی لذت بخش برای مردان می دانند و ارزش واقعی زن را زیر پا می گذارند.
غربی ها این نگاه و فرهنگ را به شرق نیز سرایت دادند تا با ترویج فساد و بی بند و باری، هویت واقعی زن را بشکنند.
آلفرد هیچاک می گوید: زنان شرقی تا چندین سال قبل به خاطر حجاب و روبندی که به کار می بردند، خود به خود جذاب می نمودند، اما به تدریج و با تلاشی که زنان غرب زده از خود نشان دادند، حجاب کم رنگ شد و آن جذابیت از بین رفت.

پائولا اسمیت، زن استرالیایی مسلمان شده، می گوید: امروزه در کشورهای مدرن اروپایی و مکاتب غیر الهی، برای زن شخصیتی قائل نمی شوند. زن در فرهنگ آنان صرفا یک کالاست.
وی می گوید: اسلام، دین جامعی است؛ به همه مسائل حتی حقوق زنان توجه ویژه ای دارد.
اسلام بر خلاف فرهنگ غربی، می خواهد ارزش واقعی زن در جامعه حفظ شود، خود را ارزان نفروشد و مردان برای او شان و منزلتی خاص قائل باشند.
دقیقا با همین نگاه، اسلام تاکید دارد که زن باید حجاب داشته باشد و خود را مفت در اختیار مردان قرار ندهد.

زن موجودی لطیف و ظریف است. مظهر جمال خلقت است. گوهری گرانبها و با ارزش است که باید در گنجینه حجاب مستور باشد، تا از آفات هوس ها در امان بماند.
افزون بر این، حجاب اسلامی، نوعی ارزش و احترام برای زن به دنبال می آورد تا نامحرمان هوسران، زن را به دیده تحقیر ننگرند و ارزش واقعی زنان را پاس دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha