پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نصیر حسینی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: گرانی‌هایی که طی سال‌های اخیر رخ داده، به مردم فشارهای زیادی وارد کرده است که گاهی به ما می‌گویند گرانی‌ها نیز تقصیر روحانیون است‌!!!؛ ما در این جایگاه نه پولی در دسترس داریم و نه اختیاری در عزل و نصب‌ها داریم و در واقع به نام ما و به کام دیگران است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی، روز چهارشنبه در اردوی یک روزه خانوادگی مستمری بگیران و معمرین کهگیلویه و بویراحمد در قالب طرح تکریم خانواده، به همت مرکز خدمات حوزه علمیه استان که در اردوگاه فرهنگی هنری دهنو شهر یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: جایگاه عالم و مبلّغ دین در پیشگاه خداوند جایگاه ارزش‌گذاری برای همه کارها و جایگاه انبیاست.

وی ادامه داد: ارزشمندترین انسانها را خداوند برای رسالت تبلیغ و هدایت انسان‌ها مبعوث کردند و این کار امروزه بر عهده مبلغین، علمای اسلام و حوزه‌های علمیه قرار گرفته است.

استاد حوزه گفت: عالمی که بتواند با زبان و منبر خود و عمل و کردارش مردم را راهنمایی و نصیحت کند، رسالتش رسالت انبیاء است، البته برای هر انسانی بیش از حرف، قلم و سخن، عمل، کردار، رفتار و ارتباطش با مردم می‌تواند کارساز باشد.

وی ادامه داد: عالم دینی مردم را هدایت می‌کند، احکام خدا را برای مردم شرح می‌دهد و معرفت به خدا را به مردم یاد می‌دهند تا در جهالت زندگی‌ نکنند.

حسینی در ادامه افزود: مسلما پشت افراد موفق زنان خوبی هم بوده اند که همه مشکلات را تحمل کرده و قطعا خانواده‌های روحانیون در اجر عظیم تبلیغ دین شریک هستند؛ برخی خانواده هستند که به فرزندان یا همسران خود اجازه نمی‌دهند وارد حوزه علمیه و طلبه شوند و گاهی داریم از یک طرف می‌گویند طلاب فقیرند و اجازه نمی‌دهیم بروند و از طرف دیگر هم می‌گویند همه چیز را همین طلاب و روحانیون خورده‌اند و همه تقصیرات را گردن‌شان می‌اندازند.

وی اظهار کرد: گرانی‌هایی که طی سال‌های اخیر رخ داده، به مردم فشارهای زیادی وارد کرده است که گاهی به ما می‌گویند گرانی‌ها نیز تقصیر روحانیون است‌!!!؛ ما در این جایگاه نه پولی در دسترس داریم و نه اختیاری در عزل و نصب‌ها داریم و در واقع به نام ما و به کام دیگران است؛ متاسفانه گاه اهانت‌ها گریبان‌گیر ما روحانیون است. هر چند مشکلاتی وجود دارد اما به یاری خدا و به برکت ولایت فقیه حل خواهد شد.

امام جمعه یاسوج ادامه داد: ما قبل از انقلاب در همین پنج‌کیلومتری شهر یاسوج بودیم، اما از نعمت‌های اولیه آب، برق و گاز محروم بودیم، حال برسیم به اینکه مناطقی مانند زیلایی، لوداب و مارگون آن زمان چگونه بوده‌اند؛ نعمت و برکتی که طی انقلاب اسلامی نصیب ملت ایران شد در هیچ دوره‌ای از تاریخ نصیب نشده بود؛ ما برکات و دستاوردهای انقلاب را با همه زمان‌های قبل از انقلاب مقایسه می‌کنیم آدم منصف می‌بیند که طی زمان طاغوت پهلوی، قاجار، دوران زندیه، افشاریه، صفویه و همه اینها تا شاهان قبل از اسلام در همه این‌ها هیچ‌کدام ایران اسلامی به اندازه انقلاب رشد و توسعه نداشته است.

وی گفت: در بحث جهاد تبیین سخنان علما و روحانیون بسیار اثرگذار است و باید گذشته را برای جوانان تشریح کنند و حتی خانواده‌های روحانیون نیز زبان گویای دستاوردهای انقلاب باشند. اینکه با ما دشمنی می‌کنند بدین جهت است که ولایت فقیه به این ملت عظمت، شکوه، توسعه و پیشرفت بخشیده است. ملتی که تا قبل از انقلاب توسری خور بوده اکنون آقا و سرور شده است خب مسلما باید هم با ملت و نظام جمهوری اسلامی دشمنی کنند.

حسینی بیان کرد: انگلیسی‌ها نفت سیاه را در دست می‌گرفتند و می‌گفتند ای ماده بدبوی زشت به هیچ دردی نمی‌خورد و جوری برای مردم ما وانمود کرده بودند که مردم استان ما می‌گفتند «هر که عشق علی در دلشه، نفت سیاه سی چنشه» آیا واقعا به درد نمی‌خورد؟ این در صورتی است که امروزه تمام دنیا روی موضوع نفت می‌چرخد و حیات‌بخش شده است. امروز نیز می‌دانند که جمهوری اسلامی و ولایت فقیه از چه ظرفیت و پتانسیلی در ابعاد مختلف برخوردار است، دارند مردم را علیه روحانیون، ولایت فقیه و علماء بدبین می‌کنند.

حسینی افزود: روحانیت زیر بار ظلم نمی‌رود و مردم را به سمت جهالت و حقارت دعوت نمی‌کند، بلکه روحانی شیعه همیشه مردم را حماسی، با عرضه و در مسیر علم، دانش و توسعه حرکت می‌دهد، بنابراین می‌خواهند به شکلی مردم را بدبین کنند و متأسفانه گاهی هستند روحانیونی که زبان گویای دشمن می‌شوند و همان گونه که دشمن می‌خواهد حرف می زنند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: مشکلاتی هم وجود دارد مانند آسیب‌های اجتماعی، طلاق، تیراندازی‌ها، قبرسازی‌ها، هزینه‌های گزاف در مراسمات ترحیم و عروسی و...، باید روشنگری و تحلیل‌های اساسی صورت بگیرد روحانیون در سخنرانی‌های خود مردم را هدایت و رهنمایی کنند. امروزه اکثر تلاش‌ها این است تا منبرها و سخنرانی‌ها را کمرنگ کنند، لذا ما باید نهایت تلاش خود را برای بر ملا کردن این نقشه‌ها انجام دهیم .

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha