پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دیدار نمایندگان رئیس جمهور با روحانیون خراسان شمالی

حجج اسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم دولابی و تقوی، اعضای شورای هماهنگی ارتباطات دولت و روحانیت، در بیست و ششمین سفر استانی رئیس جمهور به خراسان شمالی دیدارهایی را با «علما و روحانیون»، «مسئولین نهادهای حوزوی» و «اساتید حوزه» برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، روز پنج‌شنبه برای برگزاری بیست و ششمین سفر استانی دولت مردمی، با استقبال نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد، استاندار و جمعی از مسئولین استانی وارد استان خراسان شمالی شد.

دیدار با اقشار مختلف مردم، ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا، برگزاری شورای اداری، بازدید از برخی پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی و خدماتی و برگزاری نشست خبری در پایان سفر از مهمترین برنامه‌های سفر یک‌روزه رئیس‌جمهور به خراسان شمالی بود

وزرای کشور، نیرو، جهاد کشاورزی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس سازمان محیط زیست، معاون اجرایی و رئیس دفتر رئیس جمهور و اعضای شورای هماهنگی ارتباطات دولت و روحانیت، رئیس جمهور را در این سفر همراهی کردند.

حجج اسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی و سیدرضا تقوی هم به عنوان اعضای شورای هماهنگی ارتباطات دولت و روحانیت، در بیست و ششمین سفر استانی رئیس جمهور دیدارهایی را با «روحانیون استان خراسان شمالی»، «مسئولین نهادهای حوزوی استان»، و «اساتید حوزه، حجج اسلام رضا علی ایزانلو و مهدی معلم» داشتند و به بررسی مسائل و مشکلات حوزه و روحانیت استان پرداختند که گزارش اجمالی آن در ادامه می آید:

دیدار با روحانیون استان خراسان شمالی

دیدار صمیمی با روحانیون استان خراسان شمالی اولین برنامه حجج اسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم و تقوی، اعضای شورای هماهنگی ارتباطات دولت و روحانیت در جریان بیست و ششمین سفر استانی رئیس جمهور بود.

در این دیدار، دکتر سیدصولت مرتضوی، معاون اجرایی رئیس جمهور هم حضور داشت.

مسائل مطرح شده در نشست علماء و روحانیون خراسان شمالی

در این نشست بعد از خیرمقدم حجت الاسلام والمسـلمین حیدری، مدیـر حـوزه علمیـه اسـتان، علمـا، روحانیـان و طلاب مطالـب و خواسـته هـای خـود را بیـان کردنـد.

مدیـر مدرسـه علمیـه اسـفراین بـه نمایندگـی از مدیـران مدارس، خانـم رجعتـی بـه نمایندگـی از خواهـران، حجـت الاسلام سـلیمانپور بـه نمایندگی از اسـاتید و حجت الاسلام فـرازی، فعـال فرهنگـی هم در این نشست به بیان مطالـب و دغدغه های خـود پرداختند.

حجـج اسلام والمسـلمین حاج ابوالقاسـم دولابی و تقـوی، اعضـای شـورای هماهنگـی ارتباطـات دولـت و روحانیـت و دکتـر مرتضـوی معـاون اجرایـی رئیـس جمهـور هم مطالبـی را در تبییـن مسـائل روز کشـور و لـزوم توجـه بیشـتر بـه حـوزه هـای علمیـه بیـان کردند.

دیدار با مسئولان مراکز حوزوی

دیدار با مسئولان مراکز حوزوی یکی دیگر از برنامه های اعضای شورای هماهنگی ارتباطات دولت و روحانیت در جریان سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی بود.

در این نشست مسئولان نهادهای حوزوی و فرهنگی به بیان دغدغه های خود پرداختند:

مباحث مطرح شده در دیدار مسئولین حوزوی:

حجت الاسلام والمسلمین علی حیدری، مدیر حوزه علمیه استان خراسان شمالی:

۱ -سرانه تغذیه طلاب ۲ -امنیت شغلی استاد حوزه، مدیر و کادر حوزه ۳ -راه اندازی استادسرا ۴ -پروژه های حوزوی استان و نداشتن بودجه عمرانی ۵ -دغدغه مسکن طلاب

حجت الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان شمالی:

۱ -احیای موقوفـات فاقـد درآمـد ۲ - مشکل مسکن طلاب ۳ - توجه به معیشت و دارو و درمان ۴ -هزینه های اولیه خانواده طلاب برای ازدواج ۵ -توجه به مساجد و اماکن متبرکه و اختصاص اعتبار به آن ها ۶ -بیمه خادمین مساجد ۷ -تکمیل و تجهیز ساختمان اداره کل اوقاف استان ۸- و...

حجت الاسلام رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

۱ -توجه به مساجد ۲ -معیشت طلاب ۳ -توجه به مسائل فرهنگی ۴ -پیشـنهاد کمـک ویـژه بـه فعالیت های روحانیانـی کـه در مسـاجد کار فرهنگـی انجـام داده انـد ۵ - مشکل نبود ساختمان برای شورای هماهنگی تبلیغات استان.

حجت الاسلام محمد توسلی نژاد، مدیرکل مرکز خدمات حوزه خراسان شمالی:

۱ -ارائه آماری از طلاب استان ۲ -در معیشت طالاب مشکل داریم ۳ -هزینه های درمان طلاب ۴ -توجه بیشتر به نهادهای حوزوی ۵- و...

حجت الاسلام نعمت الله آزموده، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان شمالی:

۱ -تجهیز کتابخانه جامع علوم حوزوی استان ۲ -تجهیزات سمعی و بصری ۳ -راه اندازی مرکز پاسخگویی به مسائل شرعی و مشاوره ۴-هیـچ وجهـی بـه شـورای سیاسـتگذاری در سـفر اسـتانی تخصیـص داده نشـده اسـت ۵ -تجهیز دفاتر ائمه جمعه ۶- و...

حجت الاسلام سید محمد افشین فر، مدیر مدرسه امام صادق (ع) بجنورد:

۱ -ورود طلاب واجد شرایط به آموزش و پرورش ۲ -طـرح اداره مدیریـت مدارس آمـوزش و پـرورش بـه طلاب دارای توان مدیریتی

حجت اسلام محمد معلم، مسئول رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی:

۱ -احداث خانه های عالم در کنار مساجد ۲ -توانمندسازی ائمه جماعات

تجلیل از اساتید

حجج اسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم و تقوی، اعضای شورای هماهنگی ارتباطات دولت و روحانیت در ادامه برنامه های خود در جریان سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی با دو تن اساتید حوزه استان، حجج اسلام رضا علی ایزانلو و مهدی معلم دیدار و گفتگو کرده و از آنان تجلیل به عمل آوردند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha