شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عاملی - امام جمعه اردبیل

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عاملی با طلب رحمت برای ۱۵۰۰ جانباخته زلزله افغانستان، گفت: با ملت افغانستان همدردی و غمگساری داریم و از دولت ایران که در اولین فرصت مساعدت های انسانی خود را به منطقه زلزله زده رساند، تشکر می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی، در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل، ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: به مناسبت هفته قوه قضائیه از مساعی این قوه در مبارزه با فساد و بی عدالتی تشکر می کنیم و حیات و ممات جامعه در دست دستگاه قضایی است خداوند زمین و آسمان را به قلم قاضی بسته است و با حکم قاضی است و گاهی برعکس یک حکم عادلانه قاضی از برکت یک سال باران بالاتر است.

وی عدالت در تمام عرصه ها را کار قوه قضائیه دانست و افزود: در خصوص دستگاه قضا باید گفت؛ امنیت جان، آبرو، ناموس، مال و همچنین عدالت در تمام عرصه ها کار قوه قضائیه است و لذا امر قضا بسیار خطیر است و باید صالح ترین انسان ها متولی امر قضا شوند.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: دستورالعمل از امیرالمؤمنین وجود دارد که اگر رعایت شود دستگاه قضایی از اساس اصلاح می شود و حضرت خطاب به مالک فرمود: " شریف ترین افراد را برای قضاوت انتخاب کن کسی که بیش از همه در شبهات توقف و در تصمیم گیری تعجیل نکند و بیش از همه در تصمیم گیری اش متکی به دلیل بوده و از همه برای کشف امور و واقعیات بردبارتر باشد"

وی با بیان این که هفت تیر برای ما خاطره خیلی تلخی است و۷۲ شهید و در راس آنها متفکر بزرگ شهید بهشتی را از دست دادیم، تصریح کرد:. ما هزینه بسیار سنگینی برای این انقلاب پرداخت کرده ایم آمار شهدای ترور در ایران بسیار تکان دهنده است و منافقین تا حالا بیش از۱۷ هزار انسان بی گناه را ترور کرده اند جنایتی که آنها مخصوصاً در دهه ۶۰ و ۷۰ مرتکب شدند بسیار وحشیانه و خون بار است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با تاکید بر این که جنایات منافقین باید برای نسل جدید بازگو شود، گفت: منافقین رئیس قوه قضائیه، تعداد زیادی از نمایندگان مجلس ، وزراء، رئیس جمهور، نخست وزیر ، شهدای محراب و.. را به شهادت رساندند و طبق آمار ۹۷۲ دانش آموز، ۹۹۹ بازاری و کسبه، ۱۹۶ روحانی، ۱۰۵۱کارگر، ۳۰۰ دانشجو، ۴۰۱کشاورز و نیز ۲۵ هزار نفر از مردم عراق توسط آنها به شهادت رسیده اند.

وی با اشاره به حمایت اروپایی ها از اعمال تروریستی منافقین بیان داشت: ما قربانی تروریسم هستیم و سخت تر از آن خارج کردن این گروه تروریستی از لیست سیاه توسط پارلمان اروپا و کنگره آمریکا و دفاع و حمایت از آنها است و در زمان حضور منافقین در عراق پارلمان اروپا و کمیته امور سیاسی و دموکراسی که متشکل از سناتورها و نمایندگان پارلمان های ۴۷ کشور اروپا و آسیای مرکزی است، بیانیه ای در حمایت از این جریان شوم برای تضمین سلامت و امنیت آنها در اردوگاه لیبرتی عراق صادر کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مظلومیت های شهید بهشتی خاطر نشان کرد: حضرت امام(ره) فرمود : "شهادت شهید بهشتی در برابر مظلومیت او ناچیز بود" این مظلومیت را رسانه های دشمن درست کرده بودند همچنان که الان نیز توپخانه های رسانه های آنها شدیداً کار می کنند تا واقعیات را وارونه نشان دهند.

وی در بخش های دیگر خطبه های نماز جمعه به تشریح ابعاد حضور مایک پنس در جمع منافقین پرداخت و گفت: برای ما خیلی سخت است که مایک پنس معاون ترامپ دیروز در آستانه هفت تیر در آلبانی در جمع منافقین حاضر و علیه ایران فحاشی کرد که در زمان حضورش در دولت آمریکا ترامپ برای ضدیت با ایران و خروج او از برجام تحریک می کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی افزود: یک وزیر آمریکایی و یک وزیر اسرائیلی چند سال پیش گفتند؛ آرزوی ما این است که شب بخوابیم و صبح بلند شویم و ببینیم ایران از روی نقشه جهانی محو شده است. و یک نماینده مجلس در یکی از کشورهای همسایه نیز این آرزو را کرده بود، اما ایران اسلامی با صلابت ایستاده و و آن هایی که میخواستند ایران اسلامی افسانه شود، خودشان افسانه شدند.

وی اضافه کرد: اسرائیل به دنبال ایجاد یک ناتوی عربی به ریاست آمریکا بر ضد ایران اسلامی است و از کشورهای عربی خواسته در سفر بایدن به منطقه که ماه آینده صورت خواهد گرفت او را به این پیمان نظامی متقاعد کنند اما باز آرزویش نقش بر آب شد چون عربستان و امارات اظهار داشتند ما هیچ وقت بر ضد ایران وارد یک مجموعه نظامی نخواهیم شد.

خطیب نماز جمعه اردبیل در پایان ضمن تبریک قرار گیری دانشگاه محقق اردبیلی در بین دانشگاه های یک درصد برتر جهان گفت: از اینکه دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۲۰۲۲ توانسته جزء دانشگاه های یک درصد برتر جهانی معرفی شود آن را به مدیریت و هیات علمی و اساتید معظم این مجموعه تبریک می گوییم.

وی همچنین با طلب رحمت برای ۱۵۰۰ جانباخته زلزله افغانستان اظهار داشت: با ملت افغانستان همدردی و غمگساری داریم و از دولت ایران که در اولین فرصت مساعدت های انسانی خود را به منطقه زلزله زده رساند تشکر می کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha