پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه تبریز گفت: آمریکا به این نتیجه رسیده است که مثلث بین واشنگتن، ریاض و تل‌آویو ایجاد کند و بایدن نیز بر خلاف تمام شعارهای انتخاباتی که داده بود چشم بر قاتل بودن بن سلمان بسته و در حال سفر به عربستان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد علی آل هاشم امام جمعه تبریز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با بیان اینکه هفتم تیرماه سالروز شهادت شهید بهشتی است، گفت: شهادت بهشتی منجر شد تا نقاب‌ها از چهره‌ها برافتد و منطق مستحکم جمهوری اسلامی و امام راحل تثبیت شود و نظام نوپای جمهوری اسلامی استحکام بیشتری پیدا کند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه شهید بهشتی در مسیر حق بود، افزود: اثر فوری این شهادت در هفتم تیر این بود که نظام اسلامی در آن زمان نه تنها خلوص بیشتری پیدا کرد، بلکه حقانیت نظام و شهید بهشتی اثبات شد.

وی با گرامیداشت هفته قوه قضائیه، ادامه داد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، دستگاه قضائی کشور در پیاده کردن موارد مورد نظر نظام اسلامی و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی مسیر خود را تعیین کرد و در چارچوب حرکت خود به خوبی ادامه داده است.

امام جمعه تبریز گفت: تحقق عدالت، معیار اصلی است که قوه قضائیه نسبتاً توانسته رسالت خود را در حیطه‌های مختلف با عملکرد مثبت در تشخیص حقیقت از باطل، شناسایی مفسدان اقتصادی، برخورد با فساد و مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر، برخورد با برخی از چهره‌های مطرح بدون مماشات و برخورد با دانه درشت‌ها نشان دهد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با تبریک فرارسیدن غدیر خم اظهار کرد: امید است این عید بزرگ را با شکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار کنیم و همانگونه که در سال‌های قبل تذکر داده‌ام، تا روز مباهله هیچ عزاداری برای استقبال از عزاداری سیدالشهدا(ع) برگزار نشود.

وی در ادامه با یادآوری روز تلخ ششم تیرماه، گفت: یک روز قبل از هفت تیر، مقام معظم رهبری در مسجد ابوذر تهران ترور شد، چراکه دشمن می‌خواست تا سلسله ترور را انجام دهد ولی به لطف خدا ایشان ماندند و بعد از حضرت امام(ره) با همان صلابت و اقتدار امام خمینی(ره) نظام اسلامی را رهبری می‌کنند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه طلاق در سال‌های اول زندگی نشأت گرفته از انتخاب نادرست است، ابراز داشت: در انتخاب همسر باید دو مساله را به صورت جدی مورد توجه قرار داد، دوری از انتخاب‌های احساسی و پرهیز از انتخاب‌ها مبنی بر انتخاب از روی ظاهر، که در پارک‌ها و فضای مجازی به وجود می‌آید.

حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم افزود: روند رو به رشد همکاری عربستان و چین به هیچ وجه برای آمریکا خشنود نیست، برای همین بایدن به سمت عربستان چرخش کرده است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: آمریکا به این نتیجه رسیده است که مثلث بین واشنگتن، ریاض و تل‌آویو ایجاد کند و بایدن نیز بر خلاف تمام شعارهای انتخاباتی که داده بود چشم بر قاتل بودن بن سلمان بسته و در حال سفر به عربستان است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم ادامه داد: جنگ اوکراین یکی دیگر از دلایل چرخش آمریکا به سمت عربستان است، زیرا یکی از دلایل سفر بایدن به عربستان تلاش برای قانع کردن ریاض برای جبران کمبود نفت روسیه در بازار جهانی و تداوم توافق در رابطه با معامله قرن است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha