پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خدری

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با اشاره به برگزاری مراسم سرود سلام فرمانده در استان بوشهر ضمن اشاره به هنر متعهد افزود: جامعه با رویکرد هنری می‌تواند به بالندگی برسد و این دست‌های کوچک دهه نودی پیام مهمی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام‌ رضا خدری، مدیر حوزه علمیه استان بوشهر، صبح امروز در نشستی با امید پارسایی فر، رئیس حوزه هنری استان بوشهر با بیان اینکه تجربه‌هایی که در این نهاد انقلابی ایجاد شده، بسیار حائز اهمیت است، اظهار داشت: هنر هیچ‌گاه از دین جدا نبوده است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با اشاره به تولیدات مکتوب و تصویری حوزه هنری استان بوشهر، خاطرنشان کرد: حوزه هنری استان بوشهر ظرفیت بالایی در زمینه هنر دارد که می‌توانیم با همکاری بیشتر طلاب و هنرمندان گام مؤثری در معرفی و شناخت استان برداشت.

حجت‌الاسلام خدری یادآور شد: اگر هویت بخشی به سرزمینمان داشته باشیم، مردم نیز از تاریخشان لذت می‌برند و خیلی از آسیب‌های اجتماعی کاسته خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم سرود سلام فرمانده در استان بوشهر، افزود: جامعه با رویکرد هنری می‌تواند به بالندگی برسد و این دست‌های کوچک دهه نودی پیام مهمی دارد.

امید پارسایی فر، رئیس حوزه هنری استان بوشهر نیز با اشاره به شناخت نامه هنر، فرهنگ و تمدن استان بوشهر یادآور شد: کتاب «امامان جمعه بوشهر از گذشته تابه‌حال» از مجموعه شناخت نامه هنر، فرهنگ و تمدن استان بوشهر مجموعه‌ای است که با تشکیل شورای علمی و در مجلدات مختلف، با موضوعات متنوع درباره پیشینه هنری، فرهنگی و تمدن استان بوشهر توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر تهیه و توسط نماینده ولی فقیه در استان بوشهر و معاون سیاسی امنیتی استاندار رونمایی شد که دیگر مجموعه نیز در حال انتشار می باشد.

پارسایی فر از اعلام آمادگی حوزه هنری برای آموزش به طلاب خبر داد و گفت: از ظرفیت هنری برای انتشار معارف حوزوی و طلاب پژوهشگر استفاده کرد.

شایان‌ذکر است در این دیدار، حامد بردستانی، معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه، مهدی نعمتی، معاون آموزشی و پژوهشی، امید ماندگار، معاون تهذیب، مرتضی زارع، معاون امور طلاب، احمد پور بهی حراست حوزه هنری، اصغر زارعی سرپرست معاونت فرهنگی و تنی چند از کارشناسان حوزه هنری استان بوشهر درباره برنامه ها و اقدامات هر دو نهاد بحث و گفتگو پرداختند.

برگزاری جلسات مداوم و برنامه بازدید از واحدهایی هر دو سازمان، همکاری جهت برگزاری موزه روحانیت، تهیه و خرید محصولات با تخفیف ویژه به طلاب و روحانیون، ایجاد یک دفتر هماهنگی بین دو سازمان، ظرفیت سنجی جامع استان، ضرورت آسیب شناسی و پیوست های فرهنگی، تجمیع و برگزاری جلسات با حضور هنرمندان و مفاخر استان و معرفی به نسل جدید، ضرورت به هویت بخشی همه جانبه استان، پیشنهاد درج تاریخچه روحانیت استان در شناخت نامه، تالیف یک دایرة المعارف روحانیت، تکریم یادبود شهیدان مانند چمران، ماهینی و بیژن گرد، گنجی و ابراهیمی ...، اهمیت و کارکرد از موزه های موجود در استان، اعلام آمادگی جهت بکارگیری طلاب هنرمند از جمله موارد مطرح شده از سوی مدیر و معاونان حوزه علمیه بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha