شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
خاتم

حوزه/ امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه استکبار جهانی از اسلام و روحانیت کینه دارد، گفت: روحانیت از چشم نیفتاده، بلکه آن آخوند اشرافی از چشم افتاده که باید هم بیفتد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، آیت الله سید احمد خاتمی، دوشنبه شب، در دیدار با علما و روحانیون لرستان که در دفتر امام جمعه خرم آباد برگزار شد، اظهار داشت: علما و روحانیون نقش مهمی در پاسداری از انقلاب و جهاد تبیین دارند و لازم است که برای حفظ و صیانت از ارزش‌های اسلامی و انقلابی، تبلیغ مستمر و جهادی داشته باشند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور افزود: انقلاب اسلامی، امانت الهی است و وظیفه علما و روحانیون در پاسداری و صیانت از آن، از همه سنگین‌تر است.

وی، علما و روحانیون را سخنگویان دین، مجاهدین تبیین و چراغ فروزان برای هدایت جامعه به سوی سعادت دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی با جهاد تبیین و روشنگری علما و همراهی مردم به پیروزی رسید و با جهاد تبیین نیز ادامه خواهد یافت.

آیت الله خاتمی زیر سؤال بردن دین و ولایت فقیه، موضوع جدایی دین از سیاست، ناامید کردن مردم و القاء بدبینی در جامعه را بخشی از دسیسه‌های دشمن برای جدا کردن مردم از دین و انقلاب بر شمرد و گفت: اینجاست که علما و روحانیون باید با جهاد تبیین و روشنگری به میدان بیایند و راه را بر دشمنان سد کنند.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه استکبار جهانی از اسلام و روحانیت کینه دارد، خاطر نشان کرد: پروژه سکولاریزه کردن روحانیت و بی‌تفاوت کردن آن‌ها نسبت به مسائل مهم و جدا کردن آن‌ها از مردم، بخشی از دسیسه‌های شوم دشمن علیه روحانیت است که باید در این زمینه هوشیار باشیم.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه علما وارث پیامبران هستند و کسی که عالمان دین را گرامی بدارد، خدا را گرامی داشته است، بیان کرد: نزدیک ترین انسان‌ها به جایگاه نبوت، اهل علم و اهل جهاد هستند؛ شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی هم اهل علم و اهل جهاد بود.

وی با بیان اینکه ارزش قلم علما از خون شهدا بالاتر است، چون این قلم شهید ساز است، گفت: قلم امام(ره)، قلمی شهید ساز بود؛ شهیدانی که به صحنه آمدند، انقلاب را به پیروزی رساندند و بیش از ۴۰ سال است که در عرصه پاسداری از انقلاب در صحنه هستند؛ آن قلم این تولید را داشته است.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه عالمان دین راه را به مردم نشان می‌دهند، افزود: عالمان شیعه مرزبان هستند و این را در دوران دفاع مقدس نشان دادند؛ چهار هزار و ۵۰۰ شهید روحانی داریم، همچنین شهیدانی داشتیم که ابتدای انقلاب به شهادت رسیدند و در جبهه جهاد تبیین مرزبان بودند.

وی در ادامه با بیان اینکه مظلومیت روحانیت آنچنان که باید گفته نمی‌شود، بخصوص برخی در فضای مجازی جفا می‌کنند، افزود: ۹۰۰ امام جمعه ما در طول بیش از ۴۰ سال انقلاب مجاهد جهاد تبیین بوده و هستند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور با تاکید بر این که شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی از مجاهدان بزرگ جهاد تبیین بود، تصریح کرد: در سال‌های اول انقلاب، ایشان مثل یک قهرمان مبارز در برابر منحرفین ایستاد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: بعد از شهید بهشتی، آیت الله مصباح یزدی قهرمان میدان جهاد تبیین بود؛ از این شهر به آن شهر، از این دیار به دیار دیگر برای اسلام و انقلاب زحمت کشید، اما ناجوانمردانه انواع تهمت‌ها را به ایشان زدند، تهمت‌هایی که اصلاً در شأن آن مرحوم نبود و هیچ مسلمانی نباید به مسلمان دیگر بگوید.

آیت الله خاتمی در ادامه با تاکید بر اینکه علما یک حزب، یک باند و حتی یک صنف هم نیستند و سخنگویان دین هستند، بیان کرد: دین که ربطی به حزب، باند، گروه و صنف خاص ندارد، بنابراین علمای دین فرا جناحی، فرا حزبی و فرا صنفی هستند.

وی ادامه داد: جهاد تبیین به معنای روشنگری و افشاگری علیه باطل است؛ انقلاب ما با جهاد تبیین پیروز شد؛ علما وارد صحنه شدند، در منبر علیه رژیم طاغوت افشاگری کردند، مردم بیدار شدند، به صحنه آمدند و یکپارچه گفتند «مرگ بر شاه» و شاه سرنگون شد.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه انقلاب با روشنگری پیروز شد، بیان کرد: امام(ره) یک روز سراغ جنگ مسلحانه نرفت، منطق امام(ره) این بود که اگر مردم وارد صحنه شوند می‌توانند شاه را سرنگون کنند و این تجربه نشان داد که روشنگری نقش اساسی دارد.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه انقلاب با جهاد تبیین پیروز شد و با جهاد تبیین خواهد ماند، تصریح کرد: رسالت و وظیفه علما، افشاگری و روشنگری است، خطرات را بگویند و خطر آفرینان را معرفی کنند.

عضو فقهای شورای نگهبان در ادامه با اشاره به توطئه‌های دشمن علیه مردم، عنوان کرد: یکی از این توطئه‌ها زیر سؤال بردن دین است. امام(ره) فرمودند، تمام مقصد ما مکتب ما است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به مشکلات ناشی از جراحی اقتصادی در کشور، بیان کرد: دولت و رئیس جمهور وقوع این مشکلات را می‌دانست، می‌توانست این کار که باید دولت قبل انجام می‌داد، تکلیف دولت قبل بود و متأسفانه دولت قبل در این عرصه ترک فعل داشت و باید پاسخگو باشد، را انجام ندهد، اما رئیس جمهور وارد میدان شد، این کار به خوبی پیش می‌رود، از ایشان در جلسه هیئت رئیسه خبرگان پرسیدم آینده را چگونه می‌بینید؟ خیلی با آرامش گفتند، مطمئن باشید، آینده روشن خواهد بود، به فضل خدا از این مشکلات عبور خواهیم کرد.

آیت الله خاتمی با تاکید بر اینکه بعضی‌ها با سوءاستفاده از مشکلات اقتصادی می‌گویند دین توان اداره اجتماع را ندارد؛ چرا تحریف می‌کنید؟ اتفاقاً دین توان اداره اجتماع را دارد، هر جا به دین عمل کردیم، بردیم، افزود: هر جا که به هر دلیلی نتوانستیم به دین عمل کنیم، آنجا نقطه آسیب ما بوده است.

وی با اشاره به توطئه جدایی دین از سیاست از سوی دشمن، تصریح کرد: امامان ما سیاستمداران مردم هستند؛ سیاست همه جا به معنای درگیری مسلحانه و مبارزه داغ نیست، سیاست به معنای مدیریت است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه برخی دوباره می‌خواهند تز رضاخانی جدایی دین از سیاست را احیا کنند، افزود: برخی می‌گویند، برای نجات روحانیت باید همه روحانیت مسئول از مسئولیت‌های خود کنار بروند. این افراد نمی دانند چه می‌گویند، همه کنار بروند به این معناست که حکومت را به دیگران بسپاریم و بگوییم ما اهلش نیستیم، این آرزوی اصلاح طلبان تند و افراطی است و این آرزو را به گور خواهند برد.

آیت الله خاتمی با تاکید بر اینکه روحانیت به صحنه آمده و به فضل خدا با تمام قوا در صحنه می‌ماند، افزود: روحانیت در متن انقلاب بوده، هست و خواهد بود و در این رابطه امام(ره) فرمودند: اگر کسی دین را از سیاست جدا بداند، پیامبر اکرم(ص) را تکذیب کرده است، اگر کسی دین را از سیاست جدا بداند امام علی (ع) را تکذیب کرده است.

وی با اشاره به زیر سؤال بردن ولایت فقیه از سوی دشمنان، بیان کرد: بیش از ۴۳ سال است که این انقلاب مانده است، همین روحانیت با افتخار سر خود را بالا می‌گیرد که بیش از ۴۳ سال انقلاب حفظ شده و هر روز محکم و محکم‌تر راه را ادامه می‌دهد. امام(ره) فرمودند: «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا کشور آسیب نبیند»، اگر تا الان آسیب ندیده پشتیبان دارد. خدایی ناکرده اگر مطالب بی اساس بعضی‌ها تأثیر بگذارد، آسیب می بیند و ان شاءالله آسیب نخواهد دید.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه برخی افراد کوته نظر به صراحت می‌گویند بین حکومت جمهوری اسلامی و شاه، حکومت شاه را انتخاب می‌کنیم، اظهار کرد: اینها روز قیامت با شاه محشور می‌شوند، شاهی که هم او و هم پدرش برای اسلام زدایی آمده بودند و بعضی حیفشان است که از فضای معطر جمهوری اسلامی نفس بکشند.

آیت الله خاتمی با اشاره به توطئه ناامید کردن مردم از سوی دشمن که به شدت هم دنبال می‌شود، افزود: هم امام(ره) از کسانی که مأیوسانه حرف می‌زدند بدشان می‌آمد و هم مقام معظم رهبری (مدظله العالی؛ بعضی‌ها بی دلیل چشمشان را می‌بندند و همه چیز را انکار می‌کنند؛ آینده این انقلاب، آینده روشنی است.

وی با اشاره به اینکه قصه شکست این دولت برای دشمنان نه یک تاکتیک، بلکه یک استراتژی است، افزود: دشمنان و بدخواهان دو هدف را دنبال می‌کنند، یکی اینکه می‌گویند آقای رئیسی اولین رئیس جمهور چهار ساله خواهد بود و تلاش می‌کنند که اصلاً رأی نیاورد، دوم اینکه اشکالات را چند برابر نشان می‌دهند؛ قصه حمایت از این دولت، تنها حمایت از دولت نیست، حمایت از ارزش‌ها است؛ بارها در خطبه ها گفته ایم که همدرد مردم هستیم، ما هم از رنج مردم در رنج هستیم.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: در این راستا سه برخورد وجود دارد، یک: اینکه بگوییم نه اصلاً وضعیت سخت نیست، خروجی این امر این است که می‌گویند وضع اینها خوب است؛ این طور حرف زدن، بدجور حرف زدن است، جدا کردن خود از مردم است، دوم: تا انتقاد می‌کنند، بگوییم مسئله بالاتر از اینها است، شما خبر ندارید، بخصوص اگر کسی مسئول جایی باشد، فلان جا، فلان مقدار برده اند، اولاً این خبرها از کجا درست است؟ بر فرض این راست باشد، خروجی این حرف‌ها چیست؟ همان گونه که برخورد اول درست نیست، این هم نادرست است، این نظام از آن مردم است، آسیب نمی بیند، اما مخالفین فکر می‌کنند اگر نظام آسیب ببیند بر فرض محال، دشمنان به آنها رحم می‌کنند؟

آیت الله خاتمی با تاکید بر اینکه موفقیت این دولت بر اساس دین و ارزش‌ها می‌خواهد کشور را اداره کند و خیال ما راحت است که می‌خواهد منویات مقام معظم رهبری را پیاده کند، گفت: جریانی که در دور قبل با تهمت به آقای رئیسی نگذاشتند سر کار بیاید، آن جریان زنده است، دنبال بهانه است، دلشان به حال مردم نسوخته، به حال خودشان سوخته است، مردم دیگر به اینها اعتماد نمی‌کنند.

وی با اشاره به نقشه دشمنان در رابطه با سکولاریزه کردن روحانیت، گفت: می‌خواهند روحانیت از انقلاب و نظام کنار بکشد؛ روحانیت توجیه گر کار مسئولان نیست، ما باید حامی ناصح باشیم، نه متملق باشیم و نه اپوزیسیون، هر دو غلط است. رئیس جمهور شبانه روز در حال خدمت است و امیدواریم بتوانند مشکلات را برطرف کنند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به تخریب روحانیت از سوی دشمنان و بدخواهان، اظهار کرد: هر روحانی که ببینند مؤثر است را تخریب می‌کنند تا تأثیر کلام او را کاهش دهند؛ با تمام وجود سعی می‌کنند که روحانیت را از چشم مردم بیندازند، البته نتوانسته اند و نخواهند توانست.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه دشمنان در پی بهانه ای هستند که ما را از مردم جدا کنند، خوشبختانه روحانیت لرستان توجه دارند و زندگی آنها مانند زندگی مردم است افزود: زندگی اشرافی روحانیت را زمین می‌زند؛ روحانیت از چشم نیفتاده، بلکه آن آخوند اشرافی از چشم افتاده که باید هم بیفتد.

آیت الله خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خدمات مرحوم آیت الله روح الله کمالوند خرم آبادی و دو روحانی شهید استان برادران حجج اسلام والمسلمین فخرالدین و نورالدین رحیمی که هر دو کانون شجاعت، حمایت از دین و انقلابی بودند و مزد خود را از خدا گرفتند، عنوان کرد: آیت الله سید حسن طاهری خرم آبادی از دیگر بزرگانی بود که گام به گام امام راحل را همراهی کرد و از حواریون امام(ره) بود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به خدمات مرحوم آیت الله قاضی خرم آبادی، افزود: ایشان در سه دهه اول انقلاب در حوزه علمیه نقش بسیار ستودنی داشت، با همت ایشان دانشگاه قم شکل گرفت و در این دانشگاه امور اجرایی را به دقت پی گیری و انجام می داد.

آیت الله خاتمی در ادامه با اشاره به خدمات حجت الاسلام والمسلمین حسینی میانجی که چندین سال نماینده ولی فقیه در لرستان بودند و همچنین حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی و اکنون نیز حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان، بیان کرد: حجت الاسلام شاهرخی فرزند همین دیار است و خوشبختانه با عشق و علاقه در خدمت شما هستند؛ ایشان آمار دادند که با بیش از ۲۰ وزیر و معاون وزیر برای ساماندهی معیشت مردم و راه اندازی کارخانه‌های تعطیل دیدار داشتند.

وی تصریح کرد: لرستان مفاخر ارزشمندی داشته و پیشینه مردم این استان در مبارزه با رژیم طاغوت بسیار درخشنده است.

شاهرخی: لرستان مهد علما و روحانیون بزرگ است

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستان هم در این دیدار، لرستان را مهد علما و روحانیون بزرگ دانست و اظهار کرد: لرستان به رغم ظرفیت و توانمندی‌های بالا در حوزه‌های گوناگون، از نظر شاخص‌های توسعه، دچار عقب ماندگی است که نیازمند توجه ویژه سران سه قوه است و مسئولان برای توسعه لرستان باید تلاشی مضاعف داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه لرستان نیازمند تحول همراه با جهش است، یادآور شد: بهره گیری از آب فراوان، خاک حاصلخیز و احیا و تکمیل ۲۰ هزار میلیارد تومان صنایع نیمه تمام و راکد می‌تواند بخش اعظمی از مشکلات استان را حل کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha