سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تصاویر:مراسم گرامی داشت شهید بهشتی درکاشان

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری گفت: امروز در جنگ اقتصادی ترس بی‌معنی است، چرا که دولت‌ها شاید در جنگ اقتصادی با کسری بودجه مواجه شوند اما در خزانه الهی کسری بودجه معنا ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان مراسم سالروز شهادت امام جواد(ع) و شهدای هفتم تیر شب گذشته با حضور روحانیون، مدیران و طلاب حوزه‌های علمیه، مسئولان و اقشار مختلف مردم در مسجد صفاری کاشان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری در این مراسم با بیان اینکه در جنگ اقتصادی فقیر و غنی، شهری و روستایی، مسئول و غیرمسئول همه درگیرند، اظهار داشت: در جنگ اقتصادی که پای سفره مردم در میان می‌باشد، لازم است که پای ارزش‌ها ایستاد.

وی با بیان اینکه متدینین، علما، ائمه جمعه و جماعات در جنگ اقتصادی به مردم بگویند که ترس معنایی ندارد، گفت: امروز در جنگ اقتصادی ترس بی‌معنی است، چرا که دولت‌ها شاید در جنگ اقتصادی با کسری بودجه مواجه شوند اما در خزانه الهی، کسری بودجه معنا ندارد.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه انسان با ایمان در جنگ اقتصادی نباید دچار ترس، حرص و طمع شود، خاطر نشان کرد: همانطور که انقلاب اسلامی تا امروز با عنایت الهی و مدد اهل بیت(ع) سرافراز در جهان می‌باشد، در جنگ اقتصادی نیز با عنایت الهی پیروز خواهیم شد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه تکلیف امروز رهروان شهید بهشتی، شهدای ترور، دفاع مقدس و مدافعین حرم و سلامت تلاش مضاعف و نترسیدن از جنگ اقتصادی است، یادآور شد: هرچه جنگ اقتصادی سخت‌تر شود، تلاش دوستداران انقلاب و رهروان شهدا نیز باید بیشتر باشد.

وی با بیان اینکه در جنگ اقتصادی قانون الهی رعایت شود، مطرح کرد: در جنگ اقتصادی پروردگار می‌فرماید اگر بی‌تقوایی نکنی و قانون من را رعایت کنی، همه چیز به تو خواهم داد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری افزود: ندادن خمس و زکات، مخلوط کردن جنس بد و خوب با هم، احتکار، ناشکری به درگاه الهی و عدم انفاق به مومنین از عوامل بی‌تقوایی است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های چهل سال گذشته، عنوان کرد: علیرغم اینکه زندگی تمام مردم ایران از ۴۰ سال پیش جلوتر است اما عده‌ای مدام در حال نق زدن و بزرگ کردن کمبودها هستند.

این سخنران مذهبی با بیان اینکه باید همیشه نیمه پر لیوان را ببینیم، گفت: امروز لازم است که شاکر خداوند متعال باشیم که در کنار دستیابی به پیشرفت‌های بسیار، با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، شر آمریکا و رژیم پهلوی از سر مردم ایران کوتاه شد و در دفاع مقدس و مبارزه با داعش به پیروزی دست پیدا کردیم.

وی با بیان اینکه تمام دنیا با جنگ اقتصادی روبرو است، یادآور شد: قطع ارز ترجیحی و اجرای هدفمندی یارانه‌ها به نفع مردم می‌باشد و لذا ضروری است که همه برای ریشه کن شدن گرانی‌ها با هم همکاری داشته باشند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha