پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد شاهرخی - نماینده ولی فقیه در لرستان

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تصریح کرد: اعتبارات قطره چکانی که به این استان داده می‌شود نمی‌تواند در لرستان ایجاد تغییر محسوس کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، شامگاه دوشنبه در دیدار طلاب و روحانیون لرستان با آیت الله سید احمد خاتمی که در دفتر امام جمعه خرم آباد برگزار شد، با تاکید بر اینکه رسالت علما و دانشمندان همان رسالتی است که بر عهده انبیای الهی و پیشوایان معصوم(ع) بوده است اظهار داشت: یک جریان سالم فرهنگی، دینی، متنفذ و تأثیرگذار که در طول تاریخ با ایثار، جهاد، شهادت و فداکاری از رسول گرامی اسلام(ص) آغاز شد و به وسیله پیشوایان معصوم(ع) و نایبان امام عصر(عج) ادامه پیدا کرده است و این جریان سالم، فرهنگی، دینی و تأثیر گذار در این عصر به ما رسیده است.

امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه خداوند از دل سختی‌ها و دشواری‌ها، حکیمی، فقیهی، عارفی و مفسری را تربیت کرد که از سال ۴۲ هجوم علیه روحانیت آغاز شد و آمریکا، اسرائیل و طاغوت داخلی را مورد هجوم قرار داد و ۱۵ سال این هجوم و تهاجم از سوی امام راحل و یاران با وفایش ادامه پیدا کرد، گرچه در این مدت جمع زیادی به زندان افتادند، شکنجه شدند، تبعید شدند و به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه در جمع ما هم علمایی حضور دارند که تبعید شدند و جمعی هم به درجه رفیع شهادت نائل شدند، افزود: با این سختی‌ها و دشواری‌ها خداوند در روز ۲۲ بهمن ۵۷ انقلاب اسلامی و پیروزی انقلاب را به مردم متدین و انقلابی و شریف ایران اسلامی هدیه کرد.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی فرصتی را برای حوزه‌های علمیه فراهم کرد تا ارتباطش با مردم در داخل و خارج از کشور فراهم شود، افزود: در استان لرستان، عالمان و مجتهدان به نامی در تبلیغ، تبیین، تدریس در نقاط مختلف به نشر معارف اسلامی و آموزه‌های اهل بیت (ع)پرداختند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه حوزه‌های علمیه در طول تاریخ کانون فضیلت‌ها، مرکز و سرچشمه مکارم و اخلاق اسلامی بوده اند، گفت: حوزه های علمیه معارف و اخلاق اسلامی را در بین مردم ترویج دادند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی تصریح کرد: علمای استان لرستان تاکنون با رسالت الهی خود تلاش کردند انجام وظیفه کنند؛ تقدیم شهدا، پشتیبانی از جنگ تحمیلی، حضور در صحنه‌های مختلف را از سوی مردم استان داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه استان لرستان هم امنیت خودش را حفظ کرده و هم در ایجاد امنیت در استان‌های دیگر حضوری پر رنگ و ارزشمند داشته که قابل تقدیر است، افزود: امروز ما همچنان نیازمند همان جریان سالم فرهنگی، دینی، فعال، متنفذ و تأثیر گذار هستیم که برگرفته از تبیین، استدلال و پاسخگویی به شبهات بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باشد.

امام‌جمعه موقت خرم آباد با تاکید بر اینکه به برکت انقلاب اسلامی ۱۳ مدرسه علمیه برادران و ۱۳ مدرسه علمیه خواهران با جمعیت تقریبی سه هزار و ۵۰۰ طلبه در استان فعال هستند، گفت: امروز در این استان رویش‌های انقلاب اسلامی به وفور از گروه های جهادی، جوانان انقلابی و حزب الهی شکل گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه برخی از این گروه های جهادی در دورترین و محروم‌ترین نقاط استان مشغول فعالیت‌های فرهنگی و محرومیت زدایی هستند، افزود: لرستان به واسطه اینکه هم مرز با استان‌های مرزی بوده در طول جنگ تحمیلی از سوی دشمن بعثی آسیب‌های فراوانی دیده است.

وی بیان کرد: لرستان به واسطه مسائل اقتصادی دچار ضعف است و نیازمند توجه ویژه است؛ در طول بیش از دو سال، ۲۱ وزیر و معاون وزیر را ملاقات کرده‌ام تا وضعیت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی استان را به اطلاع آنها برسانم، برخی می‌گفتند ما چنین اطلاعی از استان لرستان نداریم، تصورمان این است که لرستان به جهت رشد اقتصادی وضعیتی بهتر از این دارد، این در حالی است که تورم، بیکاری، عدم رونق مطلوب کسب و کار، آسیب‌های اجتماعی سالهاست که گریبانگیر استان شده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان ادامه داد: صنایع بزرگ ما یا تکمیل نشده، تعطیل شده‌اند و یا تکمیل شده، تعطیل شده‌اند؛ کارگاه‌های ما در شهرک‌های صنعتی هم با همین وضعیت گرفتار شده‌اند.

امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه در حادثه سیل سال ۹۸ بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان به لرستان خسارت وارد شد، افزود: هنوز نیمی از آن خسارات باقی مانده است و اگر این نیم هم جبران شود ما به شرایط قبل از وقوع سیل می‌گردیم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه لرستان نیازمند توجه ویژه قوای سه گانه است، تصریح کرد: بزرگانی که کلامشان نافذ و تأثیرگذار است می‌توانند این استان را یاری کنند؛ ما نیازمند تحول همراه با جهش هستیم، تحول به تنهایی گذشته استان ما را جبران نمی‌کند، بلکه تحول همراه با جهش لازم است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه اعتبارات قطره چکانی که به این استان داده می‌شود نمی‌تواند در لرستان ایجاد تغییر محسوس کند، ادامه داد: ما بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه صنایع تعطیل شده موجود داریم و اگر اراده مصممی از سوی دستگاه اجرایی و قضائی باشد می‌توان هزاران نفر را در این استان مشغول به کار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه در حضور رئیس جمهور چهار مؤلفه را ذکر کردم که می‌توانند آغازی برای تحول همراه با جهش در استان لرستان باشد، گفت: یکی از این مؤلفه‌ها توجه به مسائل فرهنگی و دینی است.

وی یادآور شد: خانه‌های عالم، مصلی ها، مساجد و مراکز دینی نیمه تمام در استان نیازمند تکمیل هستند، چرا که توجه به کانون‌های قرآنی، فرهنگی و دینی می‌تواند در ارتقای فرهنگی و دینی استان نقش آفرین باشد.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به ظرفیت‌های فراوان لرستان در حوزه آب، زمین‌های حاصلخیر، باغات، دامداری‌ها و…، گفت: آینده برای استان ما و کشور روشن است، چون داشتنی‌های ما فراوان‌تر از کاستی‌ها است؛ با یاری خدا، تعاون، خرد جمعی، هم صدایی و وحدت این آینده روشن برای استان و کشور رقم خواهد خورد.

نماینده ولی فقیه در لرستان در پایان با گرامیداشت و تکریم شهدای هفتم تیر، شهید آیت الله دکتر بهشتی، حجت الاسلام والمسلمین شهید سیدفخرالدین رحیمی و شهید حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین صادقی، به گوشه هایی از مجاهدت این دو روحانی برجسته استان لرستان اشاره کرد که در راه آرمان ها و ارزش های اسلامی زندان، تبعید و شکنجه شدند و مزد این جهاد را با شهادت در راه خدا کسب کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha