دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/دیدار مدیر و معاونین حوزه علمیه کردستان با حجت الاسلام المسلمین پورذهبی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در کردستان گفت: بدحجابی نشانه بی دینی نیست چه بسا که این چنین افرادی پیگیر مهمترین دستورات و احکام دین هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، صبح امروز در یکصدوسیزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی که با حضور مسئولین و اعضای این شورا برگزار شد ضمن یاد و گرامیداشت هفته قوه قضائیه و شهدای والا مقام هفتم تیر و خیر مقدم به مدعوین و مهمانان در این جلسه گفت: دین مقدس اسلام دین متین، مستحکم و قوی است.

وی اظهار کرد: در طول انقلاب دشمنان با استفاده از ظرفیت های مختلف روی فرهنگ دینی و ارزشها کار کرده اند و در جهت تخریب دین تلاش فراوان شده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه پیامبر اسلام (ص) در اکثر جنگ های دوران خود شرکت داشته و با وجود آنکه بیشتر جنگها برای گسترش و معرفی اسلام بود، افزود: پیامبر اسلام(ص) با جنگ و خونریزی اسلام را پیش نبرد بلکه با متانت، وقار و مهربانی مردم را برای شناسایی اسلام هدایت می کردند.

وی با تاکید بر اینکه حرکت دینی باید با متانت و لطافت همراه باشد خاطر نشان کرد: اوج سرمایه های اجتماعی در رفتارمهربانانه است که متاسفانه امروز این مهم خیلی لحاظ نمی شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان در ادامه افزود: نگاه دینی به مردم باید از روی محبت باشد به گفته مقام معظم رهبری بد حجابی نقص ظاهر است و باید با کار فرهنگی این حوزه را سامان داد.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی بیان کرد: بدحجابی نشانه بی دینی نیست چه بسا که این چنین افرادی پیگیر مهمترین دستورات و احکام دین هستند.

نماینده ولی فقیه در کردستان، رفتار پسندیده را مسئله بسیار مهمی برشمرد و اظهار کرد: با برخوردهای سلبی وضعیت عفاف و حجاب اصلاح نمی شود و لازم است در بیان گفته ها و دستورات در این حوزه دقت لازم صورت گیرد وتاکید ما بیشتر بر عفاف باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه مهمترین کار ما کار فرهنگی است و شورای فرهنگ عمومی را مهمترین جلسه فرهنگی استان دانست و گفت: متاسفانه بعضاً برخی از مدیران که خود جزء اعضای اصلی این شورا هستند شخصا بدون عذر در این جلسات شرکت نمی کنند.

وی در پایان اظهار کرد: جلسه شورای فرهنگ عمومی نباید با نگاه اداری دیده شود و لازم است پیش جلسه های قوی در این زمینه برگزار گردد و به سرمایه‌های اجتماعی و ظرفیت و استعداد آنان توجه شود. نخبگان علمی، فرهنگی، وکارآفرین بخش عمده این گروه ها هستند که باید بیشتر مورد توجه مسئولان باشند.

انتهای پیام

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha