جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصغ/ آیین تکریم و معارفه سرپرست موسسه جهانی ولایت

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه تصریح کرد: اگر تاریخ یکصدساله اخیر حوزه مبارکه را مورد بررسی قرار دهیم، علی رغم ضعف ها و نقدهایی که ممکن است داشته باشد، اما نمی توان به نیمه پرلیوان که بسیار حائز اهمیت است توجه نکرد و نادیده گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، شامگاه دوشنبه ۶ خرداد در آیین تکریم و معارفه سرپرست جدید مؤسسه جهانی ولایت در سخنانی اظهار کرد: راه اندازی شبکه جهانی ولایت برگرفته از دوراندیشی، خوشفکری، نگاه راهبردی، نگاه جامع الاطراف و شرایط مرجع عالیقدر آیت الله العظمی مکارم شیرازی است که در ادوار مختلف حوزه علمیه شاهد ابتکارات، نوآوری ها و خلاقیت های ایشان بوده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: حوزه علمیه در طول تاریخ یکصد سال خود شاهد حرکت های بزرگی بوده است که مهمترین آن انقلاب شکوهمند اسلامی و سرنگونی رژیم ۲۵۰۰ ساله پهلوی بود که با حضور و حمایت ملت بزرگ ایران رقم خورد و جا دارد از حضور ممتد ملت بزرگ ایران در طول تاریخ تشکر کرد، حضوری که در هر شرایطی پای اسلام، شریعت و معارف اهل بیت(ع) ایستادند و جانفشانی کردند.

آیت الله اعرافی بیان کرد: امروز ما در آغاز سده دوم حوزه علمیه قم هستیم و نمی توان خون دلهای آن دوران تاریک و ظلمات ستم شاهی را فراموش کرد، ایامی که با سختی این نهال غرس شد و امروز همچون درختی تنومند انوار قدسی الهی و معارف اهل بیت(ع) را همچون نوری در سراسر عالم پرتو افکنی می کند.

وی تأکید کرد: تاریخ حوزه علمیه سرشار از حکمت، علم آموزی، مجاهدت، شجاعت، شهامت، ایستادگی بود و بعد از انقلاب اسلامی و دهه های اخیر حرکت حوزه به سمت رویکرد بین المللی و گسترش دامنه فعالیت ها وسعت گرفت و از آن محدودیت های قبل از انقلاب خارج شد.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، ادامه داد: من نمی خواهم ادعا کنم که در شرایط ایده آلی هستیم و حتی در خصوص رویکردهای بین‌المللی، تمدنی، رویکرد جامع و در بکارگیری تمام ابزار نوین نقدهایی هم متوجه ما است و البته قابل نقد است، اما نیمه پر لیوان هم بسیار ذی قیمت و ارزشمند است.

آیت الله اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان نکاتی خطاب به عوامل شبکه جهانی ولایت، گفت: از آنجا که این مجموعه تحت اشراف مرجعیت و منسوب به حوزه علمیه است، لذا باید در فعالیت های خود «صداقت و امانت داری»، «ارائه محتوای علمی دقیق و سنجیده»، «بهره گیری از محتوای علمی مجموعه های حوزوی را سرلوحه خود کند. وی با بیان اینکه این شبکه «جام حوزه نما است»،افزود: همچنین «دنبال کردن اهداف بلند و رسیدن به قله»، «تعامل و ارتباط با شبکه های متعدد فرهنگی و دینی با محتوای سالم در عالم اسلام»، «بهره گیری از فناوری های نوین، همچون هوش مصنوعی»، «گفتمان سازی و پیش دستی قبل از دفاع»، «تمرکز بروی اشتراکات دینی امت اسلام»، «پرهیز از جدال و بی انصافی»، «توجه جدی به مقوله هنر» را در دستور کار خود قرار داده یا تقویت کند. مدیر حوزه های علمیه بیان کرد:امروز شبکه های بین المللی و ملی ما با عِده وعُده کمی که دارند می توانند با یک نگاه بلند با اتکا به توانایی و متعهد به رسالت خود در برابر شبکه های معاند و دشمنان ایستادگی کرده و جهاد تبیین و روشنگری را برای امت اسلام داشته باشند.

 خبرنگار: اکبر پوست چیان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha