جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ مراسم هیئت هفتگی روحانیون ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام پورمحمدی گفت: اگر علما کنار بروند انسان های جاهل در جامعه صاحب مقام و منزلت خواهند شد و لذا بزرگواران و صاحبان فضیلت غیر طلبه به این امر ورود کرده و تبیین کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام رضا پورمحمدی شامگاه چهارشنبه در مراسم هیئت هفتگی علمای ارومیه که در مسجد حاجی خان این شهر برگزار شد با اشاره به اینکه علم، فضیلت، جود و کرامت، شجاعت و ابهت از مهم‌ترین شاخصه‌ها و خصوصیات امام جواد علیه السلام بود، اظهار داشت: حکومت بنی عباس مجالس متعددی برای شکست امام جواد علیه السلام برگزار کردند اما امام با علم و حلم خود دانشمندان عصر خود را مغلوب کردند.

وی اضافه کرد: امام جواد علیه السلام در مناظرات علمی متعدد خود با وجود صغر سنی که داشتند ثابت کردند که در امامت سن شرط نیست و در مناظره با یحیی بن اکثم این مسئله به زیبایی بروز و ظهور داشت.

کارشناس مذهبی تصریح کرد: امام جواد علیه السلام در موارد مختلفی برای اثبات امامت خود در کنار مباحث علمی کرامات متعددی هم به مردم نشان داده‌اند.

وی با بیان اینکه آسیب شناسی مسائل عصر حاضر از مهم ترین وظائف ما طلبه هاست، گفت: امروز مشکلات متعددی از جمله اعتیاد که یک مسئله خانمان سوز است، در جامعه وجود دارد که لازم است علما در مسئله روشنگری در دین عرصه وارد شوند و باید اطلاع رسانی های صحیح و آگاه سازی در مساجد با دعوت از کارشناسان خبره در این مورد صورت گیرد.

حجت الاسلام پورمحمدی بیان کرد: دومین مسئله ای که جامعه ما را تهدید می کند کاهش جمعیت است که رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید سال هاست بر روی آن تاکید دارند و با توجه به مباحث اقتصادی کشور شاید تبیین این امر کمی با سختی دشوار باشد، اما باید راهکارهای صحیح این مسئله به مردم تبیین شود که در چند سال آینده با یک بحران عظیم مواجه خواهیم شد و باید برکات فرزندآوری که در بیانات امامین انقلاب و علمای تاریخ آمده به مردم بیان گردد.

وی، سومین آسیب را کم توجهی به علم و جایگاه علما دانست و گفت: امروز دشمن به دنبال شکستن فضیلت علما و روحانیون است، در حالی که در طول صدها سال هیچ وقت به این شکل نبوده است و دشمن در دوره مشروطه و تحریم تنباکو وقتی قدرت و عظمت میرزای شیرازی را مشاهده کرد و به این فکر افتاد تا با به سخره گرفتن روحانیت آنها را از چشم‌ها بیاندازد و لذا کتاب ملا نصرالدین در انگلیس با این هدف نوشته شد.

کارشناس مذهبی تصریح کرد: مخالفین، معاندین و دوستان ناباب و و وجود برخی افراد ناآگاه در لباس روحانیت به دین و انقلاب آسیب می زند و باید جلوی این امر با آگاه سازی جامعه و بالا بردن علم، گرفته شود و اگر جایگاه علما و روحانیت خدشه دار شود جامعه به سمت اضمحلال خواهد رفت.

وی با بیان بیان که انقلاب اسلامی، آسایش و آرامش مردم در سایه خون شهدا و زحمات علما به دست آمده است، گفت: در دفاع مقدس جانبازان و شهدای قشر روحانیت چند برابر دیگر اقشار بود و این مسئله کافی است تا مردم را آگاه کنیم که روحانیت برای امنیت این کشور از هستی خود گذشتند و این مسئله باید توسط افراد غیر روحانی و مومن تبیین شود که نباید نقشه های معاندین و منافقین در جامعه اثرگذار باشد.

حجت الاسلام پورمحمدی افزود: اگر علما کنار بروند انسان های جاهل در جامعه صاحب مقام و منزلت خواهند شد و لذا بزرگواران و صاحبان فضیلت غیر طلبه به این امر ورود کرده و تبیین کنند .

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha