جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام پروانه

حوزه / مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثـه‌ مقام معظم رهبری گفت: زائران در سفر حج به روحانیون و مدیران کاروانها اعتماد دارند، از این‌رو چون روحانی، مربّی و معلّم زائران به حساب می‌آید، سزاوار است با محبت، مهربانی و رأفت آنان را دلگرم کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علی پروانه، ظهر امروز در چهارمین نشست روحانیون معین و معینه های کاروان های حج تمتع که در مکه مکرمه برگزار شد، گفت: زائران در سفر حج به روحانیون و مدیران کاروانها اعتماد دارند، از این‌رو چون روحانی، مربّی و معلّم زائران به حساب می‌آید، سزاوار است با محبت و مهربانی و رأفت خویش، آنان را دلگرم کند.

وی خاطرنشان کرد: رفتار و برخورد همراه با محبت و سعه صدر روحانیون کاروان ها از اخلاق پیامبر گرامی و اهل بیت پاک او (علیهم السلام) است؛ چنانکه امام علی (علیه السلام) می‌فرماید: حُسْنُ الْخُلْقِ یُورِثُ المَحَبَّةَ ویُؤکِّدُ المَوَدة.

مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثـه‌ مقام معظم رهبری تصریح کرد: زائران کاروان خواهان راهنمایی از روحانی کاروان هستند و این جز از گذر عزّت نفس فرد روحانی به دست نمی‌آید و اگر زائران از روحانی عزت نفس نبینند، به مواعظ و راهنمایی‌هایش با شک و تردید نگاه می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین پروانه عنوان کرد: برخورد همراه با محبت در جذب افراد کافی نیست، بلکه باید شخصیت افراد را نیز ارج نهاد و این هنگامی عملی می‌شود که روحانی زائر را میهمان پیامبر (صلی الله علیه وآله) و خداوند بداند و با قطع نظر از دیگر ویژگیهای زائران، به آنان احترام گذاشته تا آنان، خود را دارای جایگاهی ویژه نزد روحانی بدانند و بیشتر به او جذب شوند .

وی ادامه داد: گاهی در جمع کاروان افرادی هستند که بنابر دلایلی به فرد روحانی نزدیک‌ترند، ولی به هر حال، برخورد روحانی با زائران باید عادلانه باشد و در رسیدگی به امور افراد حق کسی از میان نرود و زائران باید احساس کنند که روحانی به طوری عادلانه به آنان خدمت می‌کند و از عمق جان به او جذب می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین پروانه رسیدگی و دلجویی از بیماران توسط روحانیون کاروانها را با اهمیت دانست و عنوان کرد: در هر کاروانی، افراد بیمار و گرفتار حضور داشته و روحانیون کاروانها باید ضمن دلجویی از چنین افرادی در کلّیّه برنامه‌ریزیهای خود آنان را در نظر گرفته و از میان افراد داوطلب، و اعضای یاوران حجاج به نوبت، کسانی را برای یاری آنان معرفی و گاهی به خادمان سرکشی و از تلاشهای آنان قدردانی نماید.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha