سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی

حوزه/ امام جمعه اراک گفت: سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان باید مبنای تحول و پیشرفت باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی، روز جمعه در خطبه‌های نماز در مصلی بیت المقدس اراک افزود: لازم است نمایندگان مردم در مجلس و استانداری چند کار مهم و سرنوشت ساز را پیگیری کنند و از مسایل حاشیه ای و غیرضروری پرهیز کنند.

وی اظهار داشت: توسعه راه‌های استان مرکزی به ویژه راه آهن و استفاده از قطار سریع السیر، توسعه آزاد راه و اتوبان های استان به عنوان قطب صنعتی کشور باید مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: سرعت ساخت و ساز در طرح اقدام ملی مسکن استان با هفت درصد پیشرفت که فقط خاک برداری شده ناچیز است و باید در این مهم موانع پیشرو برطرف و هرچه زودتر برای تسریع در روند ساخت اقدام صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: انتظار است وزارت مسکن، پیمانکار و استانداری همکاری بیشتری در روند ساخت مسکن ملی در استان داشته باشند و از تاخیر جلوگیری شود.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: دولت قول داده چهار میلیون مسکن در دوره تصدی بسازد که با گذشت یک سال از این مهلت، فرصت برای ساخت واحدهای مسکونی کم است.

وی اظهار داشت: در سفر رئیس جمهوری، صنعت، کشاورزی و معدن استان باید مورد توجه قرار گیرد و تیم‌های قوی پیگیر صنایع استان مرکزی به عنوان قطب صنعت کشور تشکیل تا امور این بخش‌ها سامان بگیرد.

امام جمعه اراک ادامه داد: در دولت قبل برای تولید یک هزار مگاوات برق در استان کلنگ زنی انجام شد اما عملیات اجرایی ادامه نیافت در صورتی که اگر این میزان برق در استان تولید می‌شد می‌توانست اکنون که نیاز کشور به برق بالا است تامین کننده بخشی از نیاز را رفع کند.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: در موضوع مذاکرات آمریکا چه تضمینی وجود دارد که با روی کار آمدن افرادی چون ترامپ، این کشور به تعهد خود عمل کند و تحریم‌های جدید اعمال نشود و پول ناشی از فروش نفت و طلب ایران محقق شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: ما در موضوع هسته ای به فناوری و کشاورزی و پزشکی نیاز داریم و تولید بمب اتم مورد توجه ایران نیست.

آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنانش با تبریک سالروز ازدواج حضرت زهرا(س) با امیرالمومنین (ع) افزود: ازدواج آسان و به دور از تشریفات و هزینه‌های غیر ضروری باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: نرخ باروری در استان مرکزی مطلوب نیست و باید برای اصلاح این شرایط تدابیر کاربردی اندیشیده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha