سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
امام جمعه موقت قزوین

 حوزه / امام جمعه موقت قزوین گفت: تقوای جوان در این است که در مسئله ازدواج قدم بردارد و از لطف خدا ناامید نباشد، اما یک مدیر و مسئول نیز لازم است که در راستای رفع موانع ازدواج قدم عملیاتی بردارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید مهدی خضری امام جمعه موقت قزوین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، اظهار داشت: هیچ اتفاق و بنایی در اسلام محبوب‌تر از ازدواج نیست و این یعنی هرکسی برای ترویج ازدواج سالم و صالح کاری کند، نزد خدا محبوب می‌شود.

حجت الاسلام خضری افزود: متأسفانه امروز اولویت مردم و مسئولین ساختن این بنای محبوب ازدواج نیست و این در شرایطی است که در صد سال اخیر از سوی شیاطین عالم تصمیم گرفتند تا بنیان ازدواج را تضعیف کنند.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به اینکه اقداماتی همچون ازدواج سفید، دیر ازدواج کردن‌ها و ناامید کردن مردم در راستای همین اهداف دشمنان است، گفت: ازدواج دیرهنگام مشکلاتی همچون کاهش جمعیت و پیری کشور را به دنبال دارد و نیاز است جامعه از خطرات این اقدام آگاه باشد.

حجت‌الاسلام خضری عنوان کرد: تقوای جوان در این است که در مسئله ازدواج قدم بردارد و از لطف خدا ناامید نباشد، اما یک مدیر و مسئول نیز لازم است که در راستای رفع موانع ازدواج قدم عملیاتی بردارند.

وی با بیان اینکه مشکلات بسیار زیادی در حوزه مسکن برای زوج‌های جوان وجود دارد که رفع آن می‌تواند به ازدواج آسان کمک کند، عنوان کرد: این انتظار وجود دارد که دولت انقلابی، بخشی از اعتبارات حوزه مسکن را در حوزه خانه‌های استیجاری هزینه کند که بدون شک این مشکل رفع خواهد شد.

امام جمعه موقت قزوین گفت: با همراهی و همدلی همه مردم مسئله ازدواج که مهم‌ترین اقدام و حتی چالش فرهنگی در جامعه است، قابل حل خواهد بود.

وی اظهار کرد: پدران و مادران نیز ضروری است تا موانع ازدواج فرزندان خود را برداشته و با بازکردن گره‌ها و شکستن زنجیر سنت‌های غلط در ازدواج، تلاش کنند تا فرزندان به سمت ازدواج سالم و صالح حرکت کنند.

حجت‌الاسلام خضری با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با کارکنان قوه قضائیه، خاطر نشان کرد: یکی از درس‌های دهه شصت و در دوره‌ای که شهید بهشتی را از دست دادیم، نصرت الهی بود.

وی یادآور شد: نسل جوان و نوجوانی که در دهه شصت حضور نداشته و با جنگ شناختی دشمن ناامیدی را حس می‌کنند، باید با نصرت الهی آشنا شوند و به قول فرمایش مقام معظم رهبری بدانند که خدای دهه شصت، خدای امروز این کشور نیز هست.

امام جمعه موقت قزوین ادامه داد: سستی و تنبلی، درگیری در درون جریان حزب الله و تفرقه و در نهایت تابع امام جامعه نبودن، سه مانع اصلی در مسیر تحقق نصرت و وعده الهی است.

وی تأکید کرد: تلاش شبانه روزی برای دولت و مسئولان، جهاد تبیین برای مردم، حضور در سنگر قانونگذاری برای مجلس از جمله وظایف و دستورهایی است که امام جامعه برای جامعه طراحی کرده و عدم توجه به آن، مانع تحقق نصرت الهی می‌شود.

حجت‌الاسلام خضری عنوان کرد: طبق فرمایش امام علی(ع) اگر ملتی به توصیه و نصایح رهبر و دلسوز جامعه توجه نکند، بدون شک روزگاری نه چندان دور حسرت خواهد خورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha