جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
هاشمی امام جمعه ماکو

حوزه/ امام جمعه ماکو گفت: متأسفانه برخلاف سفارشات دین‌مبین اسلام، آمارها حاکی از این است که سن ازدواج در بین جوانان بالا رفته و به همین دلیل بر همه مسئولان و دست اندرکاران مسائل اجتماعی، واجب و لازم است تا به این مسئله به عنوان یک مشکل فوریتی نگاه و تمام همت و تلاش خود را برای رفع آن به کار گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل، حجت الاسلام سید محمد هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت عموم مردم به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: تقوا و خداترسی موجب سعادت انسان در این دنیا و آخرت خواهد شد.

وی با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) بیان کرد: ازدواج از جمله مهم‌ترین نیازهای بشری است که دین مبین اسلام به آن اهمیت خاصی داده و آن را از بهترین سنت‌های دینی شمرده که مایه‌ برکات بی‌شماری است.

امام جمعه ماکو افزود: از منظر آیات قرآن کریم، ازدواج مایه‌ آرامش جسمی، جنسی و روح و روان انسان است که این خود از جمله‌ نشانه‌های رحمت و بزرگی خداوند تبارک و تعالی است و بهترین زمان تحقق آن در کلام ائمه‌ اطهار(ع) در سنین جوانی است.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به اینکه کسی که ازدواج می‌کند، سنت پیغمبر اکرم (ص) را بزرگ شمرده و در ولایت و حمایت خداوند قرار گرفته است، تصریح کرد: کامل شدن دین انسان و افزایش رزق و روزی از جمله آثار ازدواج است که تأخیر در آن، باعث افسردگی جوانان، از بین رفتن نشاط، ابتلاء به وسواسی در انتخاب همسر، افزایش اضطراب و نگرانی در خانواده و نا امیدی می‌شود.

وی گفت: متأسفانه برخلاف سفارشات دین‌مبین اسلام، آمارها حاکی از این است که سن ازدواج در بین جوانان بالا رفته و به همین دلیل بر همه مسئولان و دست اندرکاران مسائل اجتماعی، واجب و لازم است تا به این مسئله به عنوان یک مشکل فوریتی نگاه و تمام همت و تلاش خود را برای رفع آن به کار گیرند.

خطیب جمعه ماکو با اشاره به پیگیری مطالبات مردم در خطبه‌های نماز جمعه خاطر نشان کرد: از مهم‌ترین مطالبات مردم شهرستان ماکو که در سال گذشته در خطبه‌های نماز جمعه مطرح شد، احداث جاده‌ی کمربندی قلیشلانمیش یا جاده‌ی روستای دانالو به طول بیش از چهار کیلومتر و آسفالت و بهسازی جاده کشمش تپه به آواجیق به طول ۱۳/۵ کیلومتر می‌باشد.

امام جمعه ماکو ضمن تشکر از عملکرد سازمان منطقه آزاد ماکو، مطرح کرد: بحمدالله امروز این مطالبات مردم توسط منطقه‌ آزاد ماکو محقق گردید و جاده‌ی قلیشلانمیش، با اعتبار اولیه بالغ بر ۴۳ میلیارد تومان، و بهسازی آسفالت جاده‌ کشمش تپه به آواجیق با اعتبار ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، با پیمانکار قرارداد بسته شده و ان‌شاءالله به زودی پیمانکار شروع به کار خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha