شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
لنگه

حوزه/ حجت الاسلام اسماعیل نیا گفت: بزرگ ترین ناقض حقوق بشر دنیا را آمریکا میدانند و این حباب خالی در آستانه ترکیدن است، بزودی ملت های آزاده عالم شاهد محو این جانی ضد بشریت خواهند بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام جواد اسماعیل نیا، در خطبه های نماز جمعه امروز شهرستان بندرلنگه، پیرامون امر مقدس ازدواج و باید ها و نباید های مرتبط با آن پرداخت و اظهار کرد : امر مقدس ازدواج همانند یاد خدا آرام بخش است پس ازدواج را می توان یک عبادت قلمداد کرد.

وی با بیان اینکه با رواج سبک زندگی غیر اسلامی در جامعه ما عواملی برای از بین بردن قداست امر خیر ازدواج به وجود آمده است و تشکیل زندگی را سخت کرده است، افزود: عواملی چون مهریه های سنگین، جهیزیه های سنگین، چشم هم چشمی، تفاخر و تجملات را می توان نام برد. درحالی که هیچ کدام از این مسائل جزء ضروریات تشکیل زندگی نیست و هیچ کدام از این عوامل آرامش بخش نخواهد بود بلکه آنچه آرامش ایجاد می کند اخلاق، ایمان و سادگی است.

خطیب جمعه بندرلنگه گفت : باید در شهرستان خیریه قوی ویژه ترویج ازدواج آسان تشکیل شود، کما اینکه در خیلی از شهرستان های بزرگ کشور وجود دارد، ضروریات یک مراسم عروسی را جمع آوری می کنند و با کمک خیرین هزینه ازدواج و عروسی را بسیار پایین می آورند بطوری که هر جوانی می تواند با کمک بکار گیری امکانات آن خیریه مراسم عروسی خود را در ساده ترین شکل برگزار نماید.

حجت الاسلام اسماعیل نیا بیان کرد: روز اول ذی الحجه ایام معلومات است روزه داری این روز ها و عبادت این شبها بسیار ارزشمند است به امیدی که از فیوضات این دهه مبارکه بهره مند شویم.

جوانان در امر ازدواج سیره امیرالمومنین(ع) و فاطمه(س) را پیشه خود سازند

وی با اشاره به سالروز ازدواج حضرت امیرالمومنین علی (ع) و حضرت زهرا(س)، و بیان کرد: به امیدی روزی که جامعه ما که فرزندان و علاقمندان به علی(ع) و زهرا(س) هستند سیره آن دو عزیز را در امر ازدواج پیشه خود کنند.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه با اشاره به ۱۲ تیرماه سالروز حمله آمریکای تروریست به هواپیمای مسافربری ایران و شهادت جمعی از هم میهنان و همشهریان را گرامی داشتند.

حجت الاسلام اسماعیل نیا یادآوری کرد : ۶ لغایت۱۲ تیرماه هفته افشای حقوق بشر آمریکایی است، آمریکا ام الفساد قرن، شیطان بزرگ و طاغوت اعظم است و اسلام ناب محمدی را مانع اصلی خود می داند و تمام شرار در تاریخ موجودیت خود، انواع ظلم ها علیه بشریت را در قالب شعار حقوق بشر انجام داده و می دهد، از حمله اتمی به ژاپن تا جنگ و جنایت و مداخله آشکار در گوشه گوشه عالم کار او بوده و هست.

وی ادامه داد: تنها در کشور ایران اسلامی و در این چند روز از تیر ماه جنایات متعدی را یا بی واسطه یا با واسط توسط دست نشانده های خود انجام داده است.

آمریکا؛ حباب خالی در آستانه ترکیدن است

وی گفت: امروز دیگر کسی شعار دفاع از حقوق بشر را از آمریکای جنایتکار قبول نمی کند، بلکه بزرگ ترین ناقض حقوق بشر دنیا را آمریکا میدانند و این حباب خالی در آستانه ترکیدن است، بزودی ملت های آزاده عالم شاهد محو این جانی ضد بشریت خواهند بود.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه گفت: ششم ذی الحجه سالگرد جنایت فراموش نشدنی آل سعود خبیث در کشتار ۳۲۵ زائر خانه خدا در حرم امن الهی در سال۱۳۶۶ و در لباس احرام به جرم سردادن شعار علیه شیطان بزرگ و دشمنان مسلمانان است.

حجت الاسلام اسماعیل نیا با اشاره به هفتم ذی الحجه شهادت امام باقر علیه السلام را تسلیت گفتند و بیان کردند: ان شالله که بتوانیم در بزرگداشت این روز اهتمام بورزیم و نسبت به بهره گیری از سیره آن حضرت تلاش نماییم.

وی بیان کرد: در آستانه هفته عفاف و حجاب هستیم، دشمن برای رسیدن به اهداف شوم خود میلیارد ها دلار برای ترویج بی حجابی و فحشا در کشور های اسلامی خصوصا ایران اسلامی خرج می کند که یک نمونه از آن اتفاق هفته قبل شیراز بود.

خطیب جمعه بندر لنگه خاطرنشان کرد: وجود مظاهر بی حجابی در ادارات فروشگاه ها و بازار که اماکن رسمی است هرگز پذیرفته نیست ستاد امر به معروف در سطح کشور به دنبال اجرای طرح جامع عفاف و حجاب است انتظار است که همه مردم با احساس مسئولیت در این طرح همکاری نمایند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha