چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
غ

حوزه / رئیس امور هیئات مذهبی کشور گفت: در آمریکا در مدرسه‌ای با تیراندازی، بیش از۲۰ نفر به خاک خون کشیده می‌شوند اما بی بی سی تنها خبری گذرا کار می‌کند، ولی همین بی بی سی برای متروپل آبادان برای ایجاد موج ناامیدی در بین مردم چند ده بار خبر منتشر می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان در آستانه فرا رسیدن ماه محرم، همایش بزرگ عاشورائیان شب گذشته با حضور هیئات مذهبی و مداحان اهل بیت(ع) و رئیس امور هیئات مذهبی کشور در سالن اجتماعات فرمانداری آران وبیدگل برگزار شد.

حجت الاسلام علمی، رئیس امور هیئات مذهبی کشور در این مراسم، به بیانات امام راحل که زنده بودن اسلام مدیون محرم وصفر است اشاره کرد و اظهارداشت: رمز بقای اسلام سیدالشهدا(ع) است.

رئیس امور هیئات مذهبی کشور، تصریح کرد: امام رضا(ع) فرمود: اگر مردم شیرینی معارف اهل بیت(ع) را می‌چشیدند، لحظه‌ای از ما جدا نمی‌شدند.

وی خواندن قرآن، گفتن تفسیر، روایت، سیره سیاسی و سبک زندگی اهل بیت(ع)، بیان احکام و معارف دینی را مهمترین خاصیت هیئت دانست و گفت: رمز زنده ماندن مکتب تشیع، زنده نگه داشتن اوامر اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام علمی، برخورداری از محتوای غنی، تبیین مسائل دینی را مهمترین ویژگی‌های هیئت عنوان کرد و یادآور شد: امروز کارکردهای هیئت در زمینه‌های مختلف پویاتر از قبل شده است.

وی با بیان اینکه امروز هیئت در همه شئون زندگی مردم حضور دارد، افزود: نقش هیئت با حضور پر شور در دسته جات عزاداری، سردادن شعارها و راهپیمایی‌ها علاوه بر اینکه در پیروزی انقلاب اسلامی ایران نقش بی نظیر داشت، در دوران دفاع مقدس نیز دارای اثر گذاری بود.

رئیس امور هیئات مذهبی کشور، با بیان اینکه در هیچ دوره‌ای به اندازه دوران رژیم پهلوی با هیئت مقابله نشده است، گفت: در زمان رضا خان کار به جایی رسید که با ممنوع شدن عزاداری‌ها مردم مخفیانه در تونل‌ها برای سیدالشهدا(ع) عزاداری می‌کردند.

وی کارکرد و شئون هیئت در مقطع فعلی را بسیار وسیع دانست و با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی در دوران کرونا با حضوری جهادی خوش درخشیدند، خاطرنشان کرد: هیئت‌ها در دوران کرونا علاوه بر ضدعفونی معابر، کمک‌های به نیازمندان، کمک به کادر درمان، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، حضور در تغسیل و تدفین اموات حضوری پر رنگ داشتند.

حجت الاسلام علمی، با بیان اینکه مقام معظم رهبری هیئت‌ها را قرارگاه‌های جهادی نامگذاری کردند، عنوان کرد: در صورتی هیئت‌ها قدرتمند خواهند شد که مطالبات مقام معظم رهبری در زمینه امید آفرینی در جامعه عملی شود.

وی به جنگ رسانه دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره و تصریح کرد: در آمریکا در مدرسه‌ای با تیراندازی بیش از۲۰ نفر به خاک خون کشیده می‌شوند اما بی بی سی تنها خبری گذرا کار می‌کند، ولی همین بی بی سی برای متروپل آبادان برای ایجاد موج ناامیدی در بین مردم چند ده بار خبر منتشر می‌کند.

رئیس امور هیئات مذهبی کشور، با بیان اینکه توجه به جوان و نوجوان مهمترین توقع از هیئت‌های مذهبی است، گفت : کارکرد هیئت در حال حاضر به قدری بالا است که سرود سلام فرمانده از یک هیئت در لنگرود استان گیلان آغاز می شود و در داخل کشور و در تمام جهان در حال اجراست.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha