جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر / هملیش طلایه داران تبلیغ در شهرستان بویین زهرا

حوزه / به مناسبت فرارسیدن ایام ماه محرم، همایش طلایه داران تبلیغ در شهرستان بویین زهرا با حضور مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام اسدالله رضوانی امام جمعه شهرستان بویین زهرا، صبح امروز درهمایش طلایه داران تبلیغ که در مسجد جامع بویین زهرا برگزار شد، با تاکید بر اینکه باید از برنامه‌های ماه محرم و عزاداری‌ها و سوگواری‌ها بهره معنوی را ببریم، اظهار داشت: مبلغان، روحانیون و هیئت‌های مذهبی در ایام ماه محرم و صفر رسالت بسیار سنگینی بر عهده دارند و امیدواریم روز به روز کیفیت برنامه‌ها بالاتر رود.

وی افزود: پرداختن به محتوای عاشورا، امری بسیار مهم و ارزشمند است و باید با اهداف مهم قیام سالار شهیدان آشنا شویم.

حجت الاسلام رضوانی بیان کرد: امام حسین(ع) در روز عاشورا از جان خود و عزیزانش گذشتند، تا اسلام زنده بماند و لذا لازم است که یاد بگیریم برای رسیدن به اهداف جامعه باید ایثار کنیم.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از اهداف مهم قیام عاشورا بود، عنوان کرد: معارفی که در احکام اسلامی به آن اشاره شده لازم است گسترش یابد و در راستای مبارزه و مقابله با منکرات نیز باید نهایت توان خود را به کار گیریم.

وی ادامه داد: در روایت واقعه کربلا به اهداف این قیام بیشتر پرداخته شود تا درس‌ها و عبرت‌های لازم را از این واقعه بگیریم.

امام جمعه شهرستان بویین زهرا تصریح کرد: از مداحان و وعاظ می‌خواهیم از ارائه مطالب تحریف شده خودداری کنند، چرا که این امر سبب ایجاد شبهه در افکار و اذهان جوانان می‌شود و نیز نباید در روضه‌ها و مدح اهل بیت(ع) زیاده روی کرد.

حجت الاسلام رضوانی عنوان کرد: نخستین گام در عزاداری‌ها این است که از روی بصیرت و آگاهی عزاداری کنیم و اهداف قیام امام حسین(ع) در حوزه‌های مختلف توسط روحانیون و مداحان، تحلیل و تبیین شود.

وی اظهار کرد: امام حسین(ع) دارای مکتبی روح‌بخش و ماندگار است و امیدواریم مبلغان با تلاش مضاعف بتوانند در راه تبیین و نهادینه کردن فرهنگ عاشورا در کشور به وظیفه خود به خوبی عمل کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha