جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
5

حوزه / نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: دشمن برای شکستن عظمت اسلام، فرقه‌های وهابیت و شیعه انگلیسی را ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی شب گذشته در مراسم چاووش خوانی محرم و رونمایی از شعار محرم امسال کاشان، اظهار داشت: دشمن برای شکستن عظمت اسلام، فرقه‌های وهابیت و شیعه انگلیسی را ایجاد کرده است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه دشمن در زمان رضا شاه پهلوی، امام حسین (ع) که موتور محرکه در ایران بود را هدف قرار داد، یادآور شد: اولین راهکار دشمنان اسلام برای در هم شکستن عظمت اسلام در فاصله سال‌های ۱۳۱۴ تا ۱۳۲۰ که مصادف با کشف حجاب بود، ممنوع کردن روضه خوانی بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، تصریح کرد : وقتی دشمنان نتوانستند جلو روضه خوانی‌ها را در ایام محرم بگیرند، با برنامه ریزی تمام تلاش خود برای کم رنگ کردن حضور مردم پای منبرها را به کار گرفتند.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه انگلیسی‌ها در زمان رژیم پهلوی برای جلوگیری از گسترش اسلام مانع آگاهی جوانان به معارف اهل بیت(ع) و اسلام می‌شدند، خاطرنشان کرد: سخنرانان دوران طاغوت می‌توانستند فقط جنایات شمر و یزید ۱۴۰۰ سال پیش را بیان کنند و حق نداشتند گریزی به شمر، یزید و عبیدالله زمان حال خودشان بزنند.

وی به خطرات فرقه تشیع انگلیسی اشاره کرد و گفت: این فرقه انحرافی در شبکه‌های ماهواره‌ای خودشان علنا به بزرگان اهل سنت لعن می‌فرستند.

نماینده ولی فقیه در کاشان، با بیان اینکه دست تشیع انگلیسی برای شکستن اسلام ناب محمدی در دست رژیم آل سعود است، یادآور شد: همان حکومتی که اجازه نمی‌دهد کتاب عاشورا وارد کشورش شود، ورود کتاب‌های صریح و علنی شیعه انگلیسی را آزاد گذاشته است.

وی بر لزوم تبیین معارف اهل بیت(ع) توسط سخنرانان در ایام محرم تاکید کرد و گفت: در ایام محرم علاوه بر ایجاد شور حسینی، سخنرانان و مداحان اهل بیت(ع) نیز به صورت مشترک یزید ۱۴۰۰ سال پیش را به یزید امروز که همان استکبار است، پیوند بزنند.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه جهت دار بودن گریه محرم از زهرای مرضیه(س) است، عنوان کرد: گریه ۷۵ روزه حضرت زهرا(س) در اُحُد، سیاسی و افشاگری بود و لذا کسانی که می‌گویند گریه در محرم نباید سیاسی باشد، سخت در اشتباه هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه همه پیرو حضرت زینب کبری(س) هستیم، خاطر نشان کرد: افشاگری حضرت زینب کبری(س) و امام سجاد(ع) باعث شد تا یزیدیان زمان به مردم اجازه عزاداری بدهند.

انتهای پیام ./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha